Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Jag är duktig på att planera men...

Av Ann - 24 september 2010 21:06

Gick det som jag planerat idag då?

Näääää!

Förståss inte!

Hade jag trott det?

Jaaa visst, självklart!

Och det hade kanske gått vägen om jag inte hade sölat så förskräckligt med allt.

Redan i starten sket det sig.

* Stallet, jag hann bara mocka, maten och vattnet ska jag ut och fixa snart, när de ska in.

* Röjningen, tja det var ju bara att glömma... barnen ska vara glada att de fick frukost... typ...

* Plugget... jag tog ivarjefall med boken till mamma...

* Fotograferingen var vi förståss i tid till för att sen åka vidare till mamma. Där satt jag faktiskt och läste boken som jag skulle.

* Klippningen och lunchen var trevlig! Tack Gabbis!   

* Mount tvättberg tar jag striden med en annan dag, typ imorgon?

Japp imorgon är en riktigt bra dag!

* Och sist men inte minst, hann jag med att longera då?


Näää, när jag kom hem så höll mannen på att spika och skruva i taket/övervåningsgolvet så det var bara att börja städa.

Det låg skräp som rasat från taket (?) överallt...

Så det var bara att ta fram snabeldraken och fixa så att man inte behöver ha skor på sig inne.


Men en positiv sak idag stod min pappa för, han ringde och sa att jag fick komma och hämta en form med kålpudding!

*Mums* Jag älskar kålpudding! Fast... jag älskar nästan all mat...


Mjauis och Fiffi är avmaskade så där ligger jag kraftigt på minus... bara Snurre kvar, men han kanske är varnad för jag har inte sett till honom på hela eftermiddagen/kvällen..!


Kvällen har jag tillbringat med sönerna, Peter Pan och en stor bunke med popcorn med Ranchdippkrydda på.


Deras bunke med bara salt...

 

Det var knappt jag fick sitta bredvid Tim, han tyckte det luktade äckligt..!

Det är bra, då får jag allt själv!   


Ha en fortsatt skön fredagkväll, försök ivarjefall Stina!  

 
 
Viveca

Viveca

24 september 2010 23:55

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Tur det finns många dagar på ett år;) Känner igen mig i det du skriver. Det blir alldeles för många såna dagar ibland.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

25 september 2010 15:06

Skulle behöva lite fler timmar på dygnet!

 
Stina

Stina

25 september 2010 06:51

Jag gick och la mig ... och lyssnade på mina irriterande hjärtslag som ekade i hela rummet !!

Lite hann du ju idag iaf ... tvätten finns kvar, jag lovar ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

25 september 2010 15:05

Jag vet... och den har växt till oanade höjder..!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards