Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Är det inte märkligt..?

Av Ann - 8 januari 2011 22:38

Vi har säkert en miljon olika tumstockar... men ingen är hel... så det gick inte att mäta hur hög Merlin är idag, för den längsta tumstocken var 120 cm...

Så när jag för en gångs skull kom ihåg någonting, så sket det sig ändå..!

Ja ja, gubben kommer säkert att skaffa fler tumstockar så det blir väl fler tillfällen...


Sabina har hjälpt mig att ta hem ett nytt redigeringsprogram för foton härom dagen, Photo Scape, som jag sitter och leker med.

Det är kul att hålla på och experimentera och leka med bilder men det flesta blir det ju inget av än så länge.

Här gjorde jag en serie bilder av Merlin och så lekte jag med en ny header till bloggen.


  


I förmiddags när Tim och jag kom hem från innebandyn, höll gubben  på att skotta av taket på regnskyddet, så bästaste Helena hjälpte mig på eftermiddagen att ta bort den gamla bädden där och fixa iordning igen med nytt spån och ny halm.

Det blev så mysigt så! 

Och tänk vad mycket lättare och roligare det är att göra sånt när man är två!


Nu ska jag nog försöka vara lite social med gubben en stund.


Gokväll!

 
 
kicki

kicki

8 januari 2011 23:05

headern är jättefin! jag har tagit hem paint.net men jag vet inte om jag riktigt kommer överens med det...
jäklar. nu kom jag ihåg att jag glömt bort (hmmm) glassreceptet!nytt försök med det imorrn då.

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

8 januari 2011 23:12

Det som jag har och leker med nu tankade vi hem och det verkar bra.

Ingen brådska, ska inte göra någon glass ikväll! :)

 
Kim

Kim

9 januari 2011 01:05

Fin header!
Vi försökte mäta Nelly med ett måttband idag, men det var svårt för hon tyckte bandet var läskigt, men hon är någonstans mellan 140-145 tror jag...

Tänk vad Merlin har växt, men lika söt hela tiden.

Bra att du fick hjälp och sällskap med mockningen, allt går så mycket fortare och roligare då.

Mys med gubben är fint det, men jag missade det ikväll, min snarkar högt nu ;-)))

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

9 januari 2011 10:29

Själv somnade jag i soffan efter att gubben gått och lagt sig... så jag la mig i sängen vid 04.30..

Det är inte helt lätt att mäta dem inte!
Kanske skulle ta en vanlig käpp/pinne att kolla hur hög han är och sedan mäta den.
Är själv lite nyfiken! :)

 
Stina

Stina

9 januari 2011 06:28

UNDERBAR header !! Jag älskar den !!!!

Jag har en mätpinne till hästarna, har helt enkelt tagit en hög rak pinne och mätt upp på den som jag använder ihop med vattenpass.
Funkar kanon !
Jag är sååå nyfiken på hur hög Merlin är !! =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

9 januari 2011 10:31

Jag är själv lite nyfiken, men som sagt, jag tror att bilderna är lite missvisande, han är nog inte riktigt så hög som han ser ut på korten!

 
Viveca

Viveca

9 januari 2011 12:58

Jättefin header:) Ja mäta är roligt. Borde mäta mina igen. Använder vanlig tumstock och något rakt att lägga mot manken, typ en borste eller vad som finns till hands. Blir väl inte exakt, men man får ett hum. Borde mäta vikten också. Blev lite fundersam när veterinären frågade om Vildas vikt. Det var riktigt längesedan jag mätte den;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

9 januari 2011 14:56

Det var så jag hade tänkt göra men eftersom jag inte hittade en enda hel tumstock så tar jag nog en pinne eller nåt och mäter med!
Vikten när jag avmaskade Merlin uppskattade jag till ca 200kg, och samma dag fick vi ju åka till Strömsholm med honom och då vägdes han, 189kg tror jag han vägde så ögonmåttet var inte så tokigt! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards