Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Då har jag

Av Ann - 5 maj 2011 21:40

återigen varit och hälsat på min lillprins bus.

Och blev varm i hjärtat då han gnäggade och kom när jag ropade!

Sedan stod jag och gosade en stund med alla tre fast de andra två tröttnade efter en stund, men hjärtat stod kvar.  


Annars idag så kan jag säga att den grekiska maten som jag mutade mig själv med för att åka till skolan var värt det, fastän jag "missade" mitt grönsaksspett... men det är en annan historia.


Longerade en väldigt busig och glad Mellis ikväll.

Hon bockade, hoppade och skuttade och såg så glad ut, och ju mer jag skrattade desto mer busade hon!

Hon verkligen showade loss och jag svär över att jag inte hade kameran så jag kunde filma för hon var så fin!

Vilket steg hon kan få till, bara hon själv vill..!

Det skulle gått bra att filma trots hennes busighet för hur mycket hon än håller på så "drar" hon aldrig i mig.

Det är alltså aldrig svårt att hålla henne, vad hon än gör.

Skönt för mig som har haft en axel som åkt ur led jämt och ständigt...

Hennes juver har också nästan halverats och idag ville hon att jag skulle klia henne där så det värsta verkar ha gått över nu. (peppar peppar...)


Nu tror jag att jag ska gå och smygäta lite godis och dricka lite dricka... när ingen ser... ni vet, det ingen vet och ingen ser, det händer inte!   


Så tjing tjing och godnatt!



 
 
kicki

kicki

5 maj 2011 22:09

låter härligt alltihop!
det är väl fullt förståeligt att du e lite less på plugg just nu, den här tiden vill man ju bara vara ute och "hästa"!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

5 maj 2011 22:19

Precis, jag visste att du skulle förstå mig!
Jag har inte "tid" att plugga! ;D

 
Viveca

Viveca

6 maj 2011 09:17

Mysigt:) Kul att Mellis verkar vara glad och att juvret minskar i omfång. Kul att det går framåt och med Merlin på bete så får du kanske mer tid till Mellis om du inte står i hagen och gosar med honom förstås eller sköter din skola;) Skolan är väl snart över för terminen, men det brukar väl vara mest att göra så här på sluttampen. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

6 maj 2011 10:20

Det är lite att pyssla med nu i slutet, alla uppgifter och tentor ska göras... men snart är det sommarlov i mååånga veckor!
Mellis longeras dagligen nu så snart är vi igång igen, så kul!

kram

 
Kim

Kim

7 maj 2011 00:30

Va härligt att lilla prinsen söker din närhet!
På den uppgiften får du högt betyg ;D

Skönt att höra att Mellis är ok och att ni nu börjat komma igång igen.

Har blivit lite inspirerad av dej...nu sover både Bene och dottern så nu kan jag också smyg äta lite godis...men säg inget...och imorgon så har jag glömt och förträngt det ;D

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

7 maj 2011 12:11

Godis är gott!!! ;D
Ska snart åka och hälsa på lillprins bus :)

kram kram

 
ylle

ylle

7 maj 2011 15:45

Ja ett sånt bra betyg till Dig att lilleman kommer och gnäggar, trots frihet i grönskan och kompisar! skönt att juvret verkar gå åt rätt håll (minska)!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

7 maj 2011 19:46

Det är trevligt att komma och mötas av en gnäggning!
Likadant idag, och han verkar glad att se mig!
Men jag vet ju å andra sidan inte om han gör likadant med alla andra också..! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards