Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Nu har den kommit!

Av Ann - 14 februari 2011 21:20

Min pälsskrapa, kam, kniv eller vad den nu kallas.

Ska bli så spännande att testa den, Mellis fäller som bara den.

Eller Mellis, allihop fäller ganska rejält.

Ser och känns lite sjukt när det är ca -20 ute...


  


Angående smällen jag fick i morse så fick jag inget blåmärke, bara lite svullet, knappt så det syns alls om man inte vet om det.

Själv tycker jag att det borde vara nästan svart och svullet som bara den.

För så kändes det ivarjefall.

Nu är det ju ingen som tycker synd om mig...   


Annars så har jag varit duktig och skickat tillbaka Merlins pass, det stör mig lite att betala nästan 1000 kronor för det inklusive porto, och sedan skriver de fel namn i passet och jag behöver visserligen inte betala för att de ska fixa passet men väl för portot tillbaka.

Det är inte mycket pengar det gäller, det är liksom inte pengarna alls det gäller, utan min irritation gäller principen.

Att det ska kosta mig mer pengar för att de gör fel...

Sniket av mig?

Ja, kanske...


Vidare så har jag varit och köpt avmaskningssprutan till Merlin.

Där frågade hon på apoteket om jag hade använt det tidigare?

Javisst, sa jag.

Jo, för du vet att det finns en ring som går att skruva på för att dosera med?

Ja, jag vet, svarade jag.

Den anger hur mycket du ska ge, beroende på hur mycket hästen väger.

Ja, jag vet, svarade jag igen.

Jag tycker att det borde vara svårt att veta hur mycket en häst väger, det kanske du också tycker?

Jag vet hur mycket jag ska ge min häst, svarade jag då.

Alltså, ser jag ut att vara dum i hela huvudet eller?  

Man kan ju undra...


Sedan vill också bara nämna lite snabbt att jag vann över dem jag bowlade med i lördags.

Bara så ni vet... om ni undrade..!  


Tack och gonatt!

  

 
 
Stina

Stina

15 februari 2011 06:25

Mina hästar har knappt kommit igång med fällandet så jag har inte provat kammen än. Den ligger och bara väntar på att provas, jag är riktigt nyfiken =))

Skönt att boxarn inte möblerade om hela ansiktet på dig ... du får ta på dig hockehjälm med visir när du umgås med honom =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

15 februari 2011 08:08

Faktum är att när jag först fick smällen och sedan fick tag i Mellis och han står och stegrar sig och jag är emellan så slog tanken mig att man kanske skulle ha haft en hjälm på sig...
Men det gick som tur var bra, för Merlin är ju inte dum utan bara lite busig ibland.

Men som min vän sa, om det skulle hända en olycka när jag tar ut dem, så blir jag liggandes tills gubben kommer hem klockan 17... ingen hit kanske nu när det är -20... men hade jag hjälm imorse tror du?

 
Viveca

Viveca

15 februari 2011 08:13

Konstigt att dina fäller redan fast ni verkar ha det jättekallt? Kanske har ni haft mycket sol?
Mina fäller inte, men jag använder pälskammen på dem ändå främst på Marko. Han har så tjock päls och eftersom ingen av dem har täcken så lägger sig pälsen i tjocka korvar på ryggen när pälsen torkar efter att det har regnat eller varit blötsnö.

Hjälm låter som en bra idé, speciellt när han reser sig. Det gäller bara att ändra sina rutiner, vilket inte är det lättaste dock;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

15 februari 2011 08:24

Han har ju liksom inte hållit på att stegra sig tidigare och gjorde det inte imorse heller.
Han skötte sig helt exemplariskt! :)
Så jag hoppas det var en engångs företeelse.

Och då är det svårare att få till sånna rutiner.
Fast man egentligen skulle ha det...

Vet inte om vi har haft mer sol än någon annan, men fäller gör de, som bara den!
Och kallt har vi... som tusan!

 
kicki

kicki

15 februari 2011 10:28

Marika har några sådana i stallet så jag ska prova när mina börjar fälla. fast jag kan ju inte låta bli att älska min tandade svettskrapa...den drar av Massor med hår i varje drag..
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

15 februari 2011 10:46

Ska snart gå ut och testa min! :)

 
sofia

sofia

15 februari 2011 12:10

Den där kammen har jag också tänkt skaffa men aldrig sett den på affären....få höra sedan vad du tycker om den, kanske man borde leta upp en sån så man har till fällning när den kommer :)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

15 februari 2011 12:24

Jag rapporterar! Ska ut och testa den nu! :)

 
Stina

Stina

15 februari 2011 13:43

2 av hästarna i stallet fäller kopiöst, dom andra 5 har knappt börjat !
Ska bli kul att höra vad du tycker om den =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

15 februari 2011 13:48

Det kommer nu! :)

 
Carin

Carin

15 februari 2011 20:29

Meeeen! Tompan fäller ingenting och jag bor ju längst söderut av oss... Hmmm... Men han har å andra sidan knappt någon päls och är rejält täckad.

Surt med passet. Sånt tycker man bara ska funka och bli rätt. Jag väntade som sagt i 2 år på att mitt skulle komma (och vara rätt) med en häst som i slutändan fick gråa papper *S*

Ja se apotekspersonal. Hon ville inte öppna och visa dig, förklara att "en unghäst väger si och så mycket och då vrider vi dit" eller följa med och spruta honom. Fast jag blev idiotförklarad när jag skulle hämta ut 4 sprutor i våras. Personalen hade svårt att fatta att veterinären skrivit ut till 4 olika hästar på samma recept...

Kramen//C

http://ekbladet.bloggplatsen.se/.bloggplatsen.se

Ann

15 februari 2011 20:35

Hon visste inte vad en häst väger ju! :D
Och passet hoppas jag de fixar fortare än två år..! :)

Är övertygad att han kommer att börja fälla, förr eller senare! ;)

kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards