Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Varje gång

Av Ann - 1 mars 2011 20:00

jag kommer ut, kommer Mellis fram till grinden och tittar.

Gnäggar lite och väntar.

Hon ser så hoppfull ut, och (kanske inbilning) hon ser så besviken ut när jag inte kommer och tar ut henne...

Och jag funderar och funderar, på bästa sättet att sära på henne och Merlin, på hur jag skulle kunna ha dem nu så jag skulle kunna sko henne, på hur jag ska göra i vinter...

Ja det är mycket att fundera över.

Och man kan ju tycka att jag skulle ha löst det här innan jag betäckte och skaffade föl...

Jo, jag vet... men då var tanken fortfarande att vi skulle bygga ut stallet, men det gick ju inte.

Och jag tror faktiskt att jag var ganska inställd på ett sto faktiskt, naivt och idiotiskt tänkt (eller icketänkt)... ja jag vet det med...

Men det hindrar inte att jag tycker det är lite jobbigt att se henne stå där och trampa och vilja in, för det är ju mig hon vill vara med.

Och göra något med.

För det märktes hur mycket hon uppskattade förra veckan när jag longerade henne.

Hon stod och gnäggade och väntade på mig tidigare också, men inte på samma uppmärksamma sätt som nu.

Så jag funderar och funderar på hur jag ska göra...


Lite gamla dåliga, nostalgiska träningsbilder...

och ni behöver kanske inte titta alltför noga på mig...

          

 
 
Carin

Carin

1 mars 2011 22:12

Usch, jag lider med dig i din frustration. Men någon gång måste du försöka ta steget och antingen låsa Merlin inne eller ha med honom. Om du longerar och han är med, gör det något? Om du är i hagen när du longerar och han springer runt, blir Mellis irriterad?

Hur skärrad han än må bli när han är "inlåst" så har en box sitt syfte om den är säker, hålla någon på plats. Han kommer bli ännu mer förtvivlad i slutändan om du väntar ända till våren när han ska åka på sommarbete.

ÅHHH vad jag vill hjälpa dig! Du måste bara våga släppa efter lite, Ann. Det kommer inte "hända" något om du särar på dem en liten stund åt gången.

Kommer du ihåg första gången efter yngsta barnet som du tog bilen, körde iväg själv och var just bara "ensam". Tror du inte Mellis vill känna samma känsla? Först 10 minuter, sen 20. Efter några dar en halvtimme. Egentid.

Lika lång tid det tar för dig att kravla dig upp i sadeln, rida en liiiiten pytterunda och komma tillbaka med bubblet i magen och en enorm "egoboost". För din, Mellis och Merlins skull.

Bara lite tankar, hoppas du inte misstycker =)

Kram på dig! *styrka*

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

1 mars 2011 22:29

Misstycker inte alls! :)
Problemet är bara inte Merlin, han var själv i hagen med Hilma den veckan jag longerade vissa dagar och är även själv i boxen eller i hagen med Hilma som sällskap när jag borstar Mellis.
Problemet är att det är för halt för att göra något om hon inte har brodd.
Och smälter det här undan nu så är underlaget för vasst för hennes oskodda hovar.
Så mitt dilemma är att jag skulle vilja sko och brodda henne, men vill inte ha henne broddad så länge hon bor ihop med Merlin.
Och eftersom vi har platsbrist så kan jag inte sära på dem när de är inne utan endast ute... och det är inte då det behövs...

Annars tycker jag ju det är lite "jobbigt" att sära på dem för jag är rädd att han ska hitta på något när jag inte ser, men han är själv lite nu och då och det har gått bra!

Men stort tack för stödet!
Kram kram!

 
kicki

kicki

1 mars 2011 23:15

hehe ja mitt inpass är förståss självklart! broddade BOOTS!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

1 mars 2011 23:19

trodde nästan det! :)

 
sofia

sofia

2 mars 2011 07:09

Men ibland är det skönt att ta dagen lite som den kommer och inte alltid vara 7 steg före. Det hade ju cokså kunnat bli ett sto osv.

Läste en sak men jag vet inte vem som skrivit den "hälften av det du oroar dig för händer aldrig - resten händer ändå."

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

2 mars 2011 08:00

Har också hört det och jag antar att det är ganska sant! :)

 
Viveca

Viveca

2 mars 2011 10:02

Förstår ditt dilemma och är själv förbannat trött på denna halka då mina är oskodda. Vilda står också och tittat längtansfullt, men idag är hon varm i hoven igen...Trött på vinter nu. Tror Kicki hade det bästa tipset faktiskt;) Eller enklaste i alla fall om du inte fill ha henne skodd och broddad med Merlin. Själv har jag nog inte råd just nu med boots efter allt annat. Men till nästa vinter skall jag skaffa det.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

2 mars 2011 21:01

Det är nog det bästa tipset med boots men jag har inte råd... kommer att sko när det går och då är det lite mycket pengar för en kort tid...
Men snart kan jag sko! :)

 
Stina

Stina

2 mars 2011 20:20

Boots som sagt ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

2 mars 2011 21:05

Har tyvärr inte råd med flera tusen för en kortare tid... och ryggen klarar nog inte av att hålla på med boots i längden är jag rädd... så det är nog bara att vänta..!
Men det som väntar på nåt gott! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards