Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Mycket att stå i

Av Ann - 13 september 2010 07:50

Jag skulle behöva fler timmar på dygnet idag. (och alla andra dagar...)


Idag ska jag framförallt PLUGGA, och det är förståss det som ställer till det! 

Hade det inte varit för det så skulle jag nog hinna det jag skulle behöva men nu kommer det nog inte att bli så.

På pluggfronten idag ska jag försöka gå ner på en 1.5-2 årings nivå och skriva om hur jag tror att de upplever vissa situationer. Sedan ska det analyseras och reflekteras och det är Sterns terori och läroplan som är i fokus.

Lätt som en plätt... typ...

Jag har hunnit till överskriften..!


Det andra som jag skulle behöva hinna med idag är:

* Barnen ska klippas hos frissan

(det måste jag hinna för det har vi tid till!)

* Sista halmen ska hämtas

(även det måste jag hinna för det har jag också tid  till)

* Mount tvättberg skulle behöva krympas

(blir väl som vanligt, jag sätter på en maskin och glömmer att hänga den, så det står jag förmodligen och gör i natt...)

* Gräset skulle behöva klippas

(har fortfarande inte gjort det så nu går det nog snart inte med gräsklipparen, bir att leta fram lien...)

* Det skulle behövas tas bort gräs under eltråden i hagen, det börjar bli dåligt med kräm i staketet.

(när barnen obehindrat tar i och klättrar under och över tråden och ser alldeles frågande ut när jag undrar om de inte får någon stöt)


Så det är bara att inse... jag kommer inte att hinna hälften.


Även idag blev Merlin uppbunden en liten stund vid frukosten och sedan ledd ut till hagen.

Det gick super!

Och den här gången fick jag honom att gå först, så det går framåt!

Och även idag hade han grävt sina gropar  i boxen, så nu överväger jag alvarligt om jag måste ta bort bädden...

Den lilla raringen...  

Och när man ändå pratar raringar så är det nu mer än 7 veckor sedan den här raringen stack hemifrån...


  

Känns som om det är dags att komma hem nu..!


Nej... kanske ska sätta lite sprutta så jag hinner lite idag ivarjefall!

Fram med böckera och sätt igång bara!


Godmorgon!



 
 
Ingen bild

Tiina

13 september 2010 08:31

Åh vart kan eran lilla buskatt hålla hus... inge kul att gå och oroa sig o undra vad som hänt... Förmodligen är allt bara bra, hoppas han/hon (minns ju inte vilken av dem det är ;) ) hittar hem snart!!!
Lycka till med pluggandet och alla göromål idag!
*Kram*

Ann

13 september 2010 08:40

Ja nu är det dags att komma hem tycker jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards