Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Vilken helg!

Av Ann - 15 maj 2011 19:57

I fredags eftermiddag åkte jag, familjen och mamma och pappa till brorsan i Lilla Edet.

På vägen dit blev vi bjudna på jättegod mat, två rätters, dagen till ära.

Väl där så blev det lite ost och kex och kusiner som busade järnet!


Lördagen åkte vi in till Göteborg och Liseberg, de hade lovat lite regn men vädret var perfekt för en dag där.

Tim, Pontus och gubben köpte åkband och jag köpte 6 åkbiljetter.

Tim åkte allt möjligt och mycket, men jag tror att FlumRide och Kållerado var favoriterna.


 


Gubben fick honom att åka Balder, men det tror jag han tyckte var lite väl häftigt... han såg lite blek ut om nosen efteråt...


Pontus åkte inga karuseller, det enda han gjorde var att gå in i det där spegelhuset, som för övrigt var väldigt kul.

Men det blev ett hmmm... aningens dyrt besök bland speglarna, kan man kanske tycka..!

När jag frågade honom om vad som var roligast på Liseberg så svarade han att det var när han fick sin klubba.

Som för övrigt var det enda han bad om den dagen..!


Jag gillade spegeln som gjorde mina ben längre bäst...

Rätt vad det var när vi var bland speglar och glas så hörde jag en smäll så jag trodde glaset skulle spricka, det var Tim som störtade rakt in i en glasvägg och som den ömma modern jag är, så bröt jag totalt ihop i en skrattattack!

Ska väl tillägga att även han skrattade... men en stor röd fläck i pannan blev minnet därifrån!


Det enda jag åkte var radiobilarna, som jag tycker är sketansskoj och så blev jag lurad eller övertalad till att åka Kållerado som tydligen inte skulle snurra så mycket och skulle vara kul.

Jättekul... det snurrade som bara den, man blev skitblöt och det hissnade inte ens i magen i de så kallade forsarna... pappa tyckte tydligen jag såg lite blek och tagen ut för rätt var det var så sa han att om jag ville spy så skulle jag luta mig utanför "tunnan" man satt i... så kul var den...


Men... huvudsaken var att ungarna hade kul, och det hade de!

Gubben, min bror och pappa var tvungna att prova den nya grejen, AtomosFear... själv ville jag inte ens titta på den... jag har nämnligen inte dödslängtan vilket de tydligen har.

Alltså, släpa med gamla pappa på det... han kunde ju fått en hjärtattack eller nåt!



Sista timmen som vi var där kom det utlovade regnet men det gjorde inte så mycket, det var då jag åkte den där Kållerado och ändå blev dyngsur så då tyckte jag bara att det var skönt att få åka hem igen!


Idag åkte vi hem och det är faktiskt så, att det är kul att åka bort men himla skönt att komma hem igen!

Väl hemma tog jag mig en tupplur för att sedan åka till Merlin och gosa lite.


 

De ser ut att ha det väldigt mysigt ihop och snart ska de ut på sitt "riktiga" bete med mycket mer gräs, så man slipper stödfodra!


Så det är därför jag har varit lite frånvarande den här helgen

om ni saknat mig!   


Tjing tjing!





 
 
Carin

Carin

15 maj 2011 20:50

JAAAA *nicka-nicka* Du har varit saknad *S* men iom att du verkar ha haft en toppenhelg så är det förlåtet! Du är inte ensam om att hellre "passa väskorna" på Liseberg... Jag nöjer mig SÅ med att bara titta på folk, spela lite på hjulen och på sin höjd åka Kållerado *S*! Det där med "häftigaste bergochdalbanan" är en svunnen tid för mig...

Kramen

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

15 maj 2011 21:03

Skönt att man blir förlåten..!;)
Japp samma här, jag blir så åksjuk nu för tiden så det är liksom inte kul att åka längre... och inte vann jag någon choklad heller...
Men det var helt ok ändå!

kram kram

 
kicki

kicki

15 maj 2011 20:53

BLÖTEBORG heter det ju! hihihi

vad skoj ni haft iallafall! klart man saknat dig!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

15 maj 2011 21:04

Fast vi hade faktiskt sol näääästan hela dagen!

Och det är kul fast jag inte åker så mycket längre!

kram kram

 
Linda

Linda

15 maj 2011 21:27

Jag fattar inte. För 15 år sedan visste man inte vad höjdrädd var för något.
Nu tycker jag berg-o-dalbanor är skitläskiga!
Och skulle någon på något sätt lyckas få upp mig i en sån där Fritt Fall, så tror jag allvarligt talat att jag skulle svimma innan den ens börjat nedfärden!

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

15 maj 2011 21:36

Alltså, det finns folk (som mina nära och kära) som betalar för det..? Är de inte kloka? Jag skulle nog svimma innan de ens hunnit spänna fast mig där... på marken, så för säkerhets skull gick jag inte ens i närheten..! ;)

 
Kim

Kim

16 maj 2011 16:48

Här kommer en bekännelse: Jag älskar att åka allt som går fort och är "hemskt" jag skriker av skratt, lycka och spänning, och jag är en tant :D
Så du hade fått passa min väska ;-)

Jag undrade var du tagit vägen, och är glad att du haft en sån aktiv och rolig helg med familjen din.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

16 maj 2011 17:23

Jag passar gärna din väska om du är med någon gång! :D

kram kram

 
Viveca

Viveca

17 maj 2011 00:54

Har du varit i Göteborg utan att hälsa på? Nu får vi nog börja planera en bloggturné;) Passa väskan ja det gjorde jag när ungarna envisades med att åka skridskor bland de första åren de hade vinteröppet och det var 15 minusgrader (typ) och blåst (som vanligt) Det blåser alltid på Liseberg:) Nu var det längesedan jag var där. Barnen går själva nu och i år skall de mest titta på band som spelar. Skönt, för billigt är det inte, men himla roligt:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

17 maj 2011 07:39

Håller med om att en bloggträff av något slag inte skulle vara så dumt!
Å förlåt, men vi hann inte så mycket mer än Liseberg när vi var i Göteborg... ;)

 
Sarah

Sarah

18 maj 2011 14:20

Jag ÄLSKAR Liseberg, och Balder, skit kul!! :D

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards