Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Ann - 17 december 2011 12:30

då jag pluggar, pluggar och åter pluggar.

Mina barn tycker jag är fantastiskt rolig...

Hur som, så sa jag åt dem att gå ut till slut.

Och de gick ut så snällt.

När jag sedan gick ut för att lunchfodra hästarna såg jag att de, barnen alltså, i stort sett badade i en stor vattenpöl vi har, som det nyss varit is på, men som nu endast är isflak och vatten.

De typ surfade på isflaken...

Men va kul de hade!

Så jag låtsades som om jag inte såg det och lunchade och gick in...

Jag kan bara anta att de är dyblöta, för de hade självfallet inte på sig gummistövlar eller galonisar.

Nej, sina "skolkläder" hade de förstås...

Och gummistövlar och galonisar hjälper föga om man halkar på dessa isflak och ligger raklång på rygg i vattnet...

Men jag antar också att blöta barn går in under kategorin skitiga barn är lyckliga barn så jag tiger och tvättar... och hoppas att de kommer in om eller förresten när de fryser!


Vattenlek förra året, med kläder lite mer anpassade än idag...

 

plus att det idag är en större och något djupare vattensamling...


Slut på rast, tjingeling! 

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards