Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Godmorgon!

Av Ann - 1 december 2011 07:23

Eller är det en god morgon?

Lite adventsfunderingar så här på morgonkvisten...

Väcktes i natt av en son som skulle upp och öppna sina julkalendrar.

Och som blev väldigt sur när han var tvungen att gå och lägga sig igen...

Så jag är lite trött, för sådana diskussioner mitt i natten gör att jag helst inte vill ha några Lego Star Wars kalendrar här hemma alls.


 

Inte nog med att den gör att de inte kan sova, den var dyr också...

Men det är nästan så att man inte har något val, man nästan måste köpa dem varsin, för de flesta av deras vänner verkar ha någon sorts legokalender.

För den finns i många utföranden.

Men är det egentligen vettigt att lägga nästan 300kr för en julkalender?


De har även fått varsin kalender från årets tvjulkalender.


 


Den verkar faktiskt ganska bra i år, så den ska bli spännande att se, men mina favoriter är nog ändå Trolltider och en som jag inte kommer ihåg vad den heter men handlade om olika stjärnbilder.

Vilka är era favvisar?


Nu ska jag iväg och fortsätta mina intervjuer med barnen.


Godmorgon och Tjingeling!

 
 
Jossan

Jossan

1 december 2011 07:50

Åh, hahahaha. Vilken liten rackare! Mina fick jag väcka, men de var INTE svårväckta idag: *viskande mjuk röst* -Toooor, idag får man öppna första luck...*Väldigt trött med aktiv röst* -Hej älsklingsmamma, jag ÄR vaken nu. :)... ;)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2011 12:21

Det är ju positivt med det här, de små liven är inte svårväckta precis! ;D

 
Ingen bild

Mia

1 december 2011 08:09

Min favvo var nog Teskedsgumman...fast jag gillade Trolltider oxå.
Patrick har definitivt ingen legokalender, har aldrig hört talas om dem o skulle aldrig i livet lägga ut 300 spänn på en!
Jo....kanske förresten....om han vore liten nog för att fortfarande ha en paketkalender, då hade det ju varit ett alternativ. Men sånt slutade vi med när han började skolan. Tv-kalender o chokladkalender är vad vi har. Ha en bra dag! <3

Ann

1 december 2011 12:23

Chokladkalender är ju uteslutet här eftersom de inte äter godis, men ingen har gett mig någon chokladkalender..?
Jag äter ju fortfarande godis... ;)
Ha en bra dag själv!

 
sofia

sofia

1 december 2011 09:10

Min son fick också en sån där legokalender, behöver jag säga att han kastade sig över den direkt på morgonen ;-)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2011 12:24

Jag vet ju hur mina gjorde så..! :)

 
Ingen bild

sofia

1 december 2011 09:11

PS! Min favorit är också trolltider:)

 
Viveca

Viveca

1 december 2011 10:54

Det är inte lätt att stå emot, när "alla andra" har. Tråkigt att julen är så kommersiell. Trolltider är också min favorit. Kommer inte ihåg vad den med stjärnbilderna hette, men min svärmor(Exets mamma) tror jag illustrerade den;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2011 12:25

Cooolt!!! :)

 
Kicki

Kicki

1 december 2011 20:28

jag tror bestämt att kalendern du menar hette stjärnhuset! det är min favvo! det var johannes brost och.... vad 17 hette tanten nudå... glömt för stunden =(

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2011 21:24

Jamen så hette den!
Tyckte den var jättebra! :)

 
Stina

Stina

1 december 2011 21:14

Tur att mina barn börjar bli större och lugnt nöjjer sig med en enkel chokladkalender =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2011 21:24

Men du har ett gulligt barnbarn som snart börjar komma med krav! ;)

 
IKA

IKA

2 december 2011 23:09

Vi har också sett den nya julkalendern och jag måste faktiskt säga att den är bra, än så länge..annars har det varit en massa stolpskott i denna kategori, de julkalendrar man såg när man var liten hade "klass". Eller betyder det att man blivit för gammal? "ler" Jag har inte köpt någon legokalender till mina söner, visserligen är ene tvillingsonen en inbiten Starwars älskare men han har inte sagt något så..
Ha det så gott!

http://cogitatio.bloggplatsen.se

Ann

3 december 2011 10:09

Jo, visst var det bra julkalendrar när man var liten, kan det vara så att det var just för att man var liten eller var de verkligen bättre då? ;)

 
Sara

Sara

3 december 2011 19:59

300 kr är väl kanske liiiite att ta i?? Men som du säger, har alla deras vänner det är det svårt att säga nej!
Jag älskade choklad kalender när jag var liten :)
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Ann

4 december 2011 08:54

Det gjorde jag med men barnen äter ju inte godis nu så den var liksom inte aktuell! :)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards