Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Lucia

Av Ann - 12 december 2011 13:41

firande var det i skolan idag.

Pontus har under helgen frågat mig ett antal gånger om jag tänkte vara där och titta när han skulle vara tomte.

Som om jag någonsin har missat det..?


Eller tomte och tomte, han hade en luva på sig och en rödrandig tröja.

Resten låg hemma.

Men det var ändå ett stort framsteg för förra året vägrade han att vara med överhuvudtaget, nu var han och luvan där!

De var så söta så söta!

Tyvärr så får man ju inte ta några foton längre... jag förstår varför men det är tråkigt...


Häromdagen skulle jag brodda Mellis.

Jag och min onda rygg...

Det slutade med att jag satt på en pall med hoven i knät.

Tur man har en så snäll och tålmodig häst...

Dessutom så var min ena gängtapp för smal och den andra för tjock... var det så länge sedan som jag höll på med sånt att det har kommit nya storlekar?

Så på grund av det så fick hon bara två i varje hov, hon brukar ha fyra i framhovarna annars.

Alltså svor jag (bara lite...) aningens när jag fick skurva ur de i tårna för att jag inte fick i den sista...

Men brodden behövs... för den lilla snön som kom regnar nu bort och fram kommer isen... så nu går man ut på egen risk.

Såg att de hade sånna där broddar man kan sätta på sina skor på ICA.

Men det var storlek 37-40 eller nåt sånt, tror ni man kan ha dem ändå fast man har storlek 36 på stövlarna?


Uppsatsen som jag ska ägna hela mina dagar åt går sådär... eller hade det gått sådär så hade det gått bra mot vad det faktiskt gör... jag försöker och försöker men det går sååååå trögt... känner inte alls för det här!

Men Excel och jag har ivarjefall vapenvila ett tag, jag kanske kan få till det  där himla diagrammet...


Stina, var det du som gjort skinka som kokats i cola?

Eller var det någon av er andra?

Jag har köpt skinka och cola, för en skinka kokt i den universala oumbärliga bästa drycken cola kan bara inte bli fel!

Så jag undrar lite hur man gör, kokar man den helt enkelt bara i cola och inget mer och sedan grilljerar man den som vanligt?

Tänker nämnligen tjuvstarta en aning och göra en skinka redan nu, bara för att jag blev så otroligt sugen!


Imorgon ska jag på julbord med några av mina kurskompisar, tror ni jag längtar..?

Mat..!


Tjingeling!


 
 
Frida

Frida

12 december 2011 15:34

Jag ska försöka sätt i broddar imorgon om jag får ihop cykeln då. Men jag har aldrig gjort det förut så jag får väl se hur det går. Jag hoppas att Elin och Anna har lite verktyg jag kan låna :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

Ann

13 december 2011 00:01

Det har dem säkert, annars har nog jag! :)

 
Viveca

Viveca

13 december 2011 02:11

Du kan nog säkert ha en storlek större på broddarna än din skostorlek. Jag fick tag i stl 43 på broddarna förra året och det funkar på de grova stövlarna. Det enda som händer är att de bakersta broddarna åker upp bakom hälen ibland, men då är de fem storlekar för stora;) Jag tror man bara kokar skinkan i cola. Man kan även göra det med kött. Såg även ett recept där de använt julmust att koka/marinera kött i. Borde finnas recept på nätet. Lycka till!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

13 december 2011 14:16

Tack, då ska jag köpa sådana där broddar till mig själv också för det blir redigt halt här ute kan jag lova! :)

 
Kicki

Kicki

13 december 2011 19:40

jamen vem 17 var det nu som hade gjort colaskinka....det har ju jag läst nånstans.. hoppas kocken ger sig tillkänna! men som viveca skrev, man kan koka annat kött i cola oxå, eller öl,porter osv... så recept finns det nog gott om om du googlar lite =)

broddarna, är det såna med gummiband över foten och en gummirem om hälen kan du säkert ha dem, bandet är ju ställbart hur mkt som helst. om det är såna där "hela"(som en sula) kanske det blir svårare, men jag vet inte, de är kanske oxå ställbara?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

13 december 2011 20:51

Det var Stina och jag har fått instruktioner!
Tror det var med gummiband... eller sula... eller jag kanske inte vet..! ;)

kram

 
Linda

Linda

13 december 2011 22:15

Visst är det sjukt att man inte ska få fota sina barn i luciatåget!
Men "vi på landet" fick iaf fota för eget bruk, men absolut inte lägga ut dem på Facebook.
Just på Facebook kan jag väl kanske förstå, det finns ju så mycket sjuka människor idag.
Men att totalförbjuda fotografering tycker jag är lika sjukt!

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

13 december 2011 22:20

Tycker det är jättetråkigt att man inte får fota men förstår det samtidigt.
Det finns barn med skyddad identitet på skolan och alla "fattar" väl inte vad det innebär om man lägger ut bilderna på nätet och bryr sig inte om att man inte får...
Vi fick fota våra egna barn efteråt, men det är ju inte riktigt samma sak...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards