Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Dag 4 Mina framtidsvisioner... och lite annat

Av Ann - 3 december 2010 18:22

Just nu känns det inte som om jag har några andra visioner mer än att lägga mig i soffan och bara jäsa...

Jag är kräkmätt...

För vi har haft fredagsmysmat som inte var tacos för en gångs skull.

Vi åt potatisgratiäng/klyftpotatis och kött och det var så gott!


Nu ska mina tre grabbar spela monopol en stund och jag ska väl plocka undan middagen.

Sedan blir det filmen Upp med barnen tillsammans med en skål med chips och en med ostkrokar.

Det är inte vad jag behöver men det kommer bli j-ligt gött!  


Helena och jag bytte bandage igen på Merlin nu i eftermiddags.

Egentligen var det inte dags än men det vi satte på härom dagen satt inte så bra... så det var tvunget att bytas...

Men nu hoppas jag att det sitter tills söndag-måndag när stygnen ska tas och sista bandaget ska läggas.

Var igår och köpte riktiga självhäftande lindor så det Helena la idag blev riktigt bra!

Så jag har stora förhoppningar att det faktiskt sitter kvar.

Kan också meddela (och jag tror ingen är förvånad) att det är en väääldigt pigg Merlin som jag om en vecka ska börja ut och gå med 10 min/dag.

Hur går man med en fölunge i tio minuter, när han inte ens kan gå ifrån hagen utan att studsa och springa?


Men... åter till mina framtidsvisioner...


Det är en hel del som ingår i mina framtidsvisioner.

Huset ska förhoppningsvis bli klart, så vi kan börja med stallet..!

Jag ska förhoppningsvis bli klar lärare strax efter nästa år och få ett fast jobb.

Lite närmare visioner är att få igång Mellis igen till våren så jag har någon att rida på och lite längre visioner är att Merlin blir inriden så jag har en ny häst att träna på om några år.

Men först ska han bli inkörd.


En paddock skulle inte heller sitta fel och ska jag drömma lite så gör det inte något om det finns väggar och tak på den också!


Självklart vill jag också att mina nära och kära ska få ett bra och friskt liv.


Kanske skulle omfånget minskas med lite träning och sundare matvanor (där ingår inte chips och ostkrokar tyvärr...) för mitt eget välbefinnande.

Det är nästa års projekt och eftersom jag anlitat min egen coach Evelina, så är det bäst att jag gör som hon säger..!   


Tydligen så kan jag göra även denna lista hur lång som helst så jag slutar nu.


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll och helg så ska jag ta och fixa disken så jag också får slappa i soffan!


 
 
Kim

Kim

3 december 2010 19:27

Ja visst är det hårt att vara så snäll att man offrar sig och äter allt fredagsmys, men men vad gör man inte för familjen...stackars dej ;-)))

Kanske en ishockey utrustning skulle göra dina kommande promenader med Merlin lite säkrare!
Du kan också ta med en massa goda mutor, så han kanske koncentrerar sig mer på dom och mindre på den högre skolan ;-)

Framtidsvisioner det är fint det, och dom styr oss automatiskt åt rätt håll :-)

Ha en GOD kväll !

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

3 december 2010 22:22

Fast konstigt nog var jag inte så värst sugen... så jag skötte mig och det blev över i skålen! :)

Det är bra det, att de styr oss åt rätt håll menar jag!

 
Stina

Stina

3 december 2010 20:25

Det är bra Ann, man ska ha höga mål och ambitioner !fast ändå såpass så det finns en chans att nå dom.
Det här med framtid är rätt kul, för det ändrar sig hela tiden. Vad man vill för nåt menar jag.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

3 december 2010 22:25

Precis, och jag vill ganska mycket!

 
Kicki

Kicki

3 december 2010 21:07

hihihi det kanske räcker att du ställer dig med på gårdsplanen med hoppjerkan i snöre! *fniss*

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

3 december 2010 22:26

En runda runt gårdsplanen kanske tar 10 min med hans olika utfall! ;)

 
Carin

Carin

4 december 2010 00:55

Hua, jag avundas inte dig! När Tompa var busig hingståring skadade han sig och stod i boxvila mitt i sommaren. Efter ett par dagar i sjukhage så gjorde vi en labyrint så han inte kunde springa men ändå röra på sig. Kanske svårt för din tos då det där vita skitet ligger på marken... Sätt kedja på honom! ÖVER nosen! Ge det 5 minuter och funkar det inte så vila en stund sen gör om det igen och igen och igen tills han uppför sig... Eller så är han from som ett lamm och följer dig som en hund :-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

4 december 2010 10:36

Nej, det är inte så lätt att få ner några stolpar här, hade problem med snabbstolpen tom... Att göra en labyrint var ju en jätte smart ide för att de ska kunna röra sig lite mer annars och få lite mer än bara en fyrkant!

 
ylle

ylle

4 december 2010 09:10

Härligt fredagsmys ser jag!!
Att "leda i skritt" 10 minuter kan vara helt utsiktslöst med en pigg unghingst... När min Ali B var konvalescent och skulle ledas efter boxvilan så gick han mest på bakbenen, det var ju mycket VÄRRE, så jag släppte ut honom till de andra i hagen, då blev han lugn och stökade inte det minsta. Man får följa sin magkänsla ibland.

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

4 december 2010 10:41

Har faktiskt tänkt tanken själv att släppa så om det inte funkar alls att skritta med honom...

 
sofia

sofia

4 december 2010 09:28

LÅter som ett härligt Fredagsmys. Hos oss blev det tacos för en gångs skull denna fredag;)

Bra med visioner o mål om dom inte blir jobbiga o ouppnåbara:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

4 december 2010 10:42

Det var ett härligt fredagsmys och Upp var rikgtigt kul!

 
Viveca

Viveca

4 december 2010 12:21

Inte lätt att hålla en liten hingst i stillhet. Han har säkert en massa överskottsenergi stackarn. Jag tror inte på kedja i detta fallet, tror mer på Ylles variant med tillsyn förstås och grimma på för att kunna ingripa. Du känner honom bäst och ni löser säkert detta med. Labyrinten var ju en kanonidé:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

4 december 2010 12:48

Det kommer nog att ordna sig den dagen. :)
Tyckte med att labyrinten var en strålande ide men lite svår att genomföra just nu tyvärr...

 
Ingen bild

Evelina

4 december 2010 22:05

Jadu Ann, efer nyår smäller det ;) Då är det slut på feta chipsskålar och annat skit. Beachen 2011, here we come :D

Ann

4 december 2010 22:13

Japp, jag är sååå laddad...
Fast du... chipsskålen är inte fet, det är chipsen och jag som är..! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards