Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Slut tempat

Av Ann - 5 december 2010 09:32

Har nu pratat med veterinären och hon tyckte jag kunde sluta tempa honom nu eftersom han inte hade haft någon temp tidigare.

Men att jag ska ha koll så han inte blir halt eller ser slö ut.

Och det är ju självklart, det gör man ju flera gånger varje dag även när de inte är sjuka!

Hon trodde också att han nu har så mycket överskottsenergi och att det är därför han börjat knöla så, och det låter ju inte helt osannolikt om man tänker efter...

Däremot så tänker jag tempa honom igen om ett tag, för det måste ju gå att tempa honom, men just nu lugnar vi oss, vill inte bråka i onödan.


Annars så är det ju mycket "varmare" ute idag, bara några - (lagom om ni frågar mig!), så alldeles strax ska hästarna få komma ut.

Det måste ju vara skönare med lite större utrymme, frisk luft och sedan ser de ju lite mer ute!


Idag är det annars städning och plugg som dominerar göromålen idag, även om jag ska försöka hinna lite annat också.


Godförmiddag!


  

 
 
sofia

sofia

5 december 2010 09:51

Skönt att ni har det varmare.....själv fick vi bara uppleva 1 ynka dag med "bara" -12 grader i går. I dag är det svinkallt igen -22 grader:(

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

5 december 2010 09:53

Det känns så varmt idag med bara några minus, sjukt egentligen..!

 
Kicki

Kicki

5 december 2010 09:51

skönt skönt o skönt =D

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

5 december 2010 09:54

Japp, skönt skönt skönt!
Ännu skönare att veterinären trodde att det berodde på en överladdad fölunge och inte på hur vi gjorde!
Attans, nu blev jag av med datorn, men jag hälsar på er lite senare!
kram

 
Stina

Stina

5 december 2010 14:26

Skönt att ni slipper hålla på med tempandet mer. Jag tror oxå på överladdad ung herre =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

5 december 2010 18:03

Ja när hon väl sa det så lät det ju väldigt logiskt! :)

 
Kim

Kim

5 december 2010 17:27

Bra att du slipper tempa mer nu.
Det kan du träna på längre fram när han är lugnare.
Om det ens behövs tränas på ;-))

Hoppas dagens göromål har gått bra!
Och ha det så gott i den relativa värmen ;-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

5 december 2010 18:04

Precis, jag tänker ta tempandet senare.

Det har ju varit skönt ute idag! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards