Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Julmusik med solokvist

Av Ann - 11 december 2010 18:37


Idag har jag och barnen varit på julmarknad inne i stan.

Det var hästar, stånd och massor av människor.

Lite mysigt.

Vi skulle gå med min svägerska Camilla och jag skulle ringa när jag var i stan.

Problemet var att jag glömt telefonen hemma...

Någon förvånad?

Så vi letade i säkert en timme men tillslut, med lite hjälp, så hittade vi henne och hann ivarefall med en fika!


  


Igår var det årets första pepparkaksbak med barnen.

Även det är lite mysigt, fast, som Pontus sa, vi glömde ju julmusiken... så i det här inlägget blir det julmusik!

Ni som är uppmärksamma kan se mina tomteröda skåpluckor som passar väldigt bra in just den här tiden!


  

Stor koncentration...



Hästarna är det inte mycket att skriva om eller ens ta kort på...

Merlin är fortfarande lite lös i magen och jag tvättar och tvättar med bebistvättlappar för att det inte ska fräta (och frysa...).

Imorgon är det dags att ta bort bandaget helt.

Det skulle sitta 3-4 dagar och imorgon har det gått 5.

För säkerhets skull...

Känns skönt att han slipper det, men lite läskigt att det ska vara "bart" igen... på något mysko sätt.

Jag vet, jag är lite konstig..!



Det är också dags att ut och skritta Merlin 2x10 minuter varje dag.

Grattis mig...

Det har bara varit ett par - grader idag så hästarna är fortfarande ute, om man nu kan kalla det att vara ute i deras utebox...

Men tyckte att de hade det lika bra där som inne.


Nu i eftermiddags så åkte barnen och deras morfar mot Lilla Edet och kusinerna.

Riktigt roligt och spännande tyckte de som *harkel* inte varit där någon gång...



Och eftersom vi nu är "barnfria" så har jag ont i halsen, lite småfebrig och känner inte alls för att göra något annat än att bädda ner mig i soffan..!

Men det är inte heller fy skam!   


Gokväll!


 
 
Kicki

Kicki

11 december 2010 20:56

å vad mysigt med julmarknad!
nu blev jag allt lite avis.
kramen

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

11 december 2010 21:24

Det var det! :)

 
Stina

Stina

12 december 2010 06:51

Ja, här var det julmusik som heter duga !
Du har verkligen kommit in i julstämningen tror jag med marknad, pepparkaksbak och musik =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

12 december 2010 08:08

Japp, nu är det snart bara julen, julklapparna, julmaten och allt tomtepynt som fattas..! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards