Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Någon som sett julkalendern?

Av Ann - 1 december 2010 18:35

Var den bra?


Jag ska snart sätta mig med barnen och kolla.

Vi har varit på biblioteket en sväng och tittat efter böcker som jag ska ha med till skolan imorgon.

Först så gick jag och frågade hur jag skulle leta.

Eftersom allt står efter författaren så kom jag ju på att jag var tvungen att leta på det eftersom jag bara hade titeln.

Fick fråga igen, hur jag gjorde det.

Sprang sen runt som en tok utan att hitta en bok... tillslut stod jag nästan på knä och låg och letade (allt är ju så lågt!).

Då kom bibliotikarien (heter det så?) och frågade om jag behövde hjälp..?!

Jag?

Hur kunde hon tro det?

Men eftersom hon kanske skulle bli sårad om jag sa nej tack till hjälpen, så tog jag emot den...


Så nu har jag ivarjefall några av böckerna från listan.


Jag och Helena har idag bytit bandage på Merlin för att det hade åkt ner.

Vi kanske inte är riktigt lika flinka i händerna som de på Strömsholm...

För det ser inte riiiiktigt likadant ut som innan...


Stackars Merlin... jag tror det kliar väldigt väldigt väldigt mycket i såret nu... för han är där och gnider och gnider och så vevar han med den i luften.

Det är bra, för då läker det.

Såret såg ivarjefall torrt och väldigt fint ut.

Och Merlin var så duktig!

Han är i stort sett precis som vanligt igen, fast jag trodde att efter att vi "bråkat" med benet och tempat idag så skulle han bli misstänksam igen.

Men inte min klimp inte.

Han var som vanligt.  

Nemas problemas att fixa, men jag klarar det inte själv, utan någon måste hålla i honom för annars går han.

Tack Helena för att du har kommit ut varje kväll!


  

Här är han i sin utebox, det är kallt så det ryker när han andas!


Fast alltså... han må ha boxvila, men när han leds till och från hagen så springer han bredvid så gott det går, och han kanske inte kan springa i uteboxen men det går väldigt bra att stegra sig och bocka som en galning stilla stående!

Nästan så jag vill binda honom...

Dessutom är bollen så himla askul!

Jätteroligt att titta på honom för han leker verkligen med den!


Ska snart gå ner och se om bandaget sitter kvar..!


Goafton!


Snurre, den enda av katterna som går ut frivilligt i kylan..!

  

 
 
Kicki

Kicki

1 december 2010 19:22

hehe det låter bra att han är pigg och glad!
om julkalendern kan jag inte uttala mig, har inte kollat på det sen den där idiotkassa kalendern i stillbild om jesus.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2010 19:53

Men... vad var det för julkalender?
Kommer inte jag ihåg... fast det var ett par år som jag inte tittade förståss...

 
Stina

Stina

1 december 2010 19:57

Har lagt av med att titta på julkalendrarna. Apdåliga allihop nu för tiden.
Skillnad var det på "min tid" !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2010 19:59

Trolltider...

 
Ingen bild

Helena

1 december 2010 20:14

Tja jag tar ju förgivet att jag är din vän och då får man ställa sig till förfogande i kyla, drivis, tropisk hetta eller regn. Och att hjälpa en vän i nöden med gosingen gör jag så järna. Skickar en räkning senare, MUMS vad gott det ska bli.

Ann

1 december 2010 20:45

Du är min vän och skicka räkningen du! :)
Bandaget satt kvar men hade åkt ner lite och han har dragit ut och bitit av halva kompressen...

 
Kim

Kim

1 december 2010 20:36

Bra att dina farhågor inte förverkligades, och att Merlin fortfarande gillar dej efter bandage bytet!
Bra att han har bollen att leka med.

Hoppas ni får en mysig kväll och att julkalendern är skoj :)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

1 december 2010 20:48

Vet inte vad jag gillar julkalendern i år...
Pontus sa ivarjefall efter en minut att den var helt kass för det var inte StålHenrik och Supersnällasilversara... :)

 
Carin

Carin

1 december 2010 20:57

Läste i tidningen en 4-årings ord och det var samma som din Pontus; "Det är inte stål-Henrik och SuperSnällaSilverSara" HAHAHA! Jag kommer ihåg "Salve" med Henrik Stål, fast det var ju sommarlov... Sen kommer jag ihåg Staffan och Bengt! De var roliga. Missade julkalendern idag däremot, stallet fick gå före och det var en bra ursäkt att inte vara med barnen. Får väl kolla i morgon om jag inte sitter fast i en snödriva på väg hem från jobb... Det vankas mer snökaos i Skåneland tydligen :P

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

2 december 2010 10:21

Kör försiktigt!
Mer snö... tycker att det är rätt bra som det är med snö faktiskt... och det gjorde inget om det blev lite mindre kallt heller..!

Bästa julkalendern någonsin tror jag nog är Trolltider, minns även en som handlade om stjärnbilder som jag tyckte mycket om!

 
ylle

ylle

2 december 2010 07:54

Se där, så fort det gick att Merlin blev sig själv igen.. Så fort tror jag inte att många vuxna hästar skulle ha anpassat sig till att vara konvalescent!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

2 december 2010 10:23

Ja peppar peppar, nu är han i princip som vanligt igen som skönt är!
Och Mellis har slutat att stressa, så allt är nästan som vanligt igen! :)

 
Viveca

Viveca

2 december 2010 10:22

Tittade inte igår. E tittade,men jag fastnade med något annat den stackars kvarten julkalendern håller på. Var det så korta avsnitt på vår tid? Eller är det den berömda tiden som går så snabbt när man blir äldre?

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

2 december 2010 10:24

Det är nog den berömda tiden som går så fort nu för tiden är jag rädd..! :)

 
Sabina

Sabina

2 december 2010 11:09

Jag har sett den och jag gillar den :)

http://www.saaabinal.blogg.se

 
Annika

Annika

2 december 2010 18:33

Jag tyckte om den! Fast ingenting slår ju Sunes jul!

http://aannikaj.blogg.se

Ann

2 december 2010 19:41

Jag har väldigt svårt för både Sune och Bert...
Vet fortfarande inte vad jag tycker om årets...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards