Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Försovning, julklappshandling och julbord!

Av Ann - 17 december 2010 10:29

Imorse vaknade jag klockan 07 med ett ryck och insåg att nu skulle vi varit på väg till skola och förskola...

Så... det blev att Pontus fick vara hemma idag och Tim fick äta frukost hemma och blev inskjutsad till skolan började istället.

Toppen tyckte han som då hann titta på julkalendern hemma innan.


Gubben är hemma idag så jag tänkte passa på att försöka åka iväg och hjälpa jultomten lite på traven.

Skulle inte haft något emot att ha en liten nisse som fixade lite hemma samtidigt...


Hästarna hade överlevt alldeles utomordentligt väl trots min frånvaro och fast jag är oumbärlig... märkligt... men så är det.

Stort tack Lena som både fixade hästarna väldigt bra och höll mitt kontrollbehov och min oro under kontroll genom att kontinuerligt skicka mms, sms och ringa!     

Nästan så jag känner att jag kan åka bort fler gånger!


Och vet ni!

Eftersom Lena fixade hästarna så bra, så ringde hon idag och frågade om jag ville följa med och bli bjuden på julbord ikväll!

Och jag sa förståss inte nej tack till det!

För har jag någonsin tackat nej till god mat?

Så nu blir det både julbord ikväll och på måndag!

Wiiiihaaa!


Lite dåligt fotat på sistone så ni får stå ut utan bilder idag...


Tjing tjing!

 
 
Kicki

Kicki

17 december 2010 10:52

skönt att ha någon att lita på som kan rycka in när det behövs =)
och extra julbord, det är du verkligen värd!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

17 december 2010 13:14

Hi hi tycker jag nästan själv också! :) mums!

 
Viveca

Viveca

17 december 2010 11:47

Skönt med lite hjälp:) Det finns ju annat i livet än hästar (tror jag;)) Här har inte handlats en enda julklapp ännu. Känns lite stressande. Får försöka ta tag i det i helgen. Hoppas julbordet smakar och att du får en lugn fin jul:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

17 december 2010 13:17

Samma här, har inte handlat än... och kom inte iväg idag heller... :( men jag ska göra ett nytt försök på söndag tror jag!
Något på julbordet borde ju vara gott ivarjefall, så jag tror inte jag behöver gå ifrån hungrig! ;)

 
Stina

Stina

17 december 2010 12:12

Julbord, så musmigt *avis*
Ät massor, ta lite för mig oxå medans du är igång !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

17 december 2010 13:19

Det är något som jag är bra på! :D

 
Ingen bild

Tiina

17 december 2010 13:46

Vad härligt!!!
Ät lite för mig oxå! =)

KRAM

Ann

17 december 2010 14:09

Apselut, det ska jag! :)
kram

 
Stina

Stina

17 december 2010 15:02

Uj uj .. du ska äta för 3 !
Det blir mycket mat det ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

17 december 2010 15:05

Jupp... men det ska nog gå! :D

 
Kim

Kim

17 december 2010 18:50

Nä du! du får allt äta för 4 eller fler, för jag har inte fått äta julbord på flera år, så ät för mej med ;-))

Konstigt att hästarna överlevde...undrens tid är icke förbi ;-)))
Ha en trevlig och GOD kväll!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

18 december 2010 10:57

Det var väldigt gött det jag åt, men jag saknade lite småsaker som kall sås till laxen osv.
Revbenen var mmmmmmm!

 
Carin

Carin

17 december 2010 23:41

Skönt att slippa stressa på lillejul med de sista klapparna. Vi ska ut i morgon och försöka hitta det sista. Hoppas julbordet smakade :-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

18 december 2010 11:00

Blev inget handlat igår så imorgon måste jag komma iväg...
Julbordet smakade väldigt bra, även om lite småsaker fattades enligt mig.
Vi var även och bowlade samtidigt, men jag tror det var fel på både klotet och att banan lutade åt alla möjliga håll... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards