Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Seriösa kort?

Av Ann - 17 oktober 2010 20:17

Blev det nåt gjort i trädgården idag som jag tänkt?

Nä... inte direkt...

Fast jag tog och ställde undan utemöblerna och grillen.

Utemöblerna till lad delen på stallet och grillen ställde jag bara under taket på vår röd lilla stuga.

Ifall vi blir grillsugna.

Resten finns väl kvar den dagen jag blir sugen på trädgårdarbete...

Dessutom så kanske det inte är bra för gräset att bli klippt när det är så här kallt så det är frost på morgonen..?


Var för ovanlighetens skull ute och fotade lite, och då hamnade jag av en slump i hagen igen..!    


  

Han börjar anta en djupare lite mörkare brun och

även benen har börjar mörkna nu!


Nu till annat än bara hästar...



Vet ni vad det här är?

Det är persiljan i mitt land!

Visst är den fin?


På en av bloggarna jag läser skrevs det om förvaring av hästsaker.

 


Kom då på att jag måste visa mina lådor som en vän har målat åt mig.


     

Jag tycker att de är jättefina!


Himlen ikväll...

  

Fast den var vackrare i verkligheten..!


Okej, nu har jag försökt att fota annat än bara hästar och barn ett tag... och det gick väl sådär, tycker jag själv.

Tycker nog ändå att det är roligare att fota hästarna och barnen, har lite dåligt med den där känslan för vad som gör sig på bild... 


På tal om den perfekta hästbilden så stod jag i eftermiddags och tittade ut över hagen genom fönstret och får se hästarna springa och lajja.

Allihopa!

Det tog en stund innan jag kom mig för att hämta kameran och springa ut för att fota.

Försökte ta ifrån stallplan men det blev helt fel, hästarna var inte där de skulle vara för att jag skulle kunna fota därifrån så jag var tvungen att ta mig in i hagen.

När jag väl kommer dit så slutar alla att springa och kommer för att gosa...

Blev inte ett enda kort..!

Eller jo...

Sånna här...


 

Inte direkt vad jag hade tänkt mig... 


Imorgon är det måndag igen... jisses vad helgerna går fort..!

Gubben och jag har precis moffat i oss var sin (egentlige två var men det låter bättre med var sin) räkmacka med för mycket majonäs på, men de gick ner ändå. Räkor är alltid gött!


Nu ska jag försöka vara lite social.


Godkväll!


 
 
Carin

Carin

17 oktober 2010 21:24

AHA! En macrobild på persiljan ;-) Närbild på hästar har jag mängder av... Macrobild av näsborrarna är ju inte sååå snyggt! Vilket fint skåp du har. Själv hade jag en jättefin potatislår som försvann i en av mina flyttar. Den saknar jag idag när vi har trådbackar och unghundar som "snor" mina saker...

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

17 oktober 2010 21:41

Japp, macro blev det! ;)

De är fina, men lite synd att ingen ser dem mer än jag..! Fast en vacker dag... då har jag också en sadelkammare som det kanske kommer någon till! :)

 
Stina

Stina

17 oktober 2010 21:31

Vilka otroligt fina stallådor du har !!
Ska ta och fota mina imorgon, den ena går inte av för hackor *s*

Räkmacka ... mmmm, nu blev jag hungrig !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

17 oktober 2010 21:39

Väntar med spänning! ;)

 
Kicki

Kicki

17 oktober 2010 22:04

skitsnygga lådor! och som vanligt säger jag att "alla bilder är roliga bilder" hihihi
vad kul att fler blev inspirerade av stallförvaringslösningar =D ska bli kul o se.
jag har bett pappa att nosa efter nå rediga garderober, han känner mkt folk! o nu blev jag så inspirerad av dina lådor att jag kommer vilja göra ngt riktigt snyggt av ev tillkommande garderob
kraaam

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2010 08:18

Mina garderober är inte lika roliga, helt vanliga vita från IKEA. Men de funkar super att ha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards