Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Ann - 24 oktober 2010 21:59

Jag har världens goast hästar...  

Idag kom Mellis och Merlin så snällt igen när jag ropade in dem från... gräsmattan..!


  

Lilla fina Hilma, så snäll och go... sep -09



  

Mellis, jag och Tim nyårsafton -03/04


Känner mig lyckligt lottad att ha tre otroligt fina och härliga hästar, två mysiga pojkar och en gubbe som står ut med mig och mina hmmm... mer eller mindre (nästan alltid) bra idéer!


Av Ann - 24 oktober 2010 19:28

Ja gissa det ni, hur svårt kan det vara att sätta upp en hylla..?


Efter mer än en timme och med x antal repor och hack i tapeten, 3 hmmm extra skruvhål i väggen och säkert jättebulor i min skalle efter att jag tappat hyllorna x antal gånger i huvudet och kanske liiiite lite hemlig hjälp så sitter nu hyllorna där de ska.

Fattar ni hur många gånger jag fick gå ner ifrån sängen och hämta hammare, skruvar och annat som jag tappat och det åkte ner i Pontus säng...

Om Ponuts skulle hört mig när jag höll på så skulle han ha sagt: oj nu är mamma arg för jag hörde att hon svärde!

Dessutom så höll jag på med mina köttbullar samtidigt.

Jag är väl kvinna och kan hålla på med två saker samtidigt... typ...


  

Så blidde det och Tim är supernöjd!


Annars så har jag inte gjort så mycket annat än att letat bilder på mina gamla hästar, som jag tänkt scanna in och visa, skrivit ut kort som jag har ramat in och ska hänga upp på väggen och förståss glömt att fixa åt fåglarna.

Det är inte det att jag inte hann, mer att jag faktiskt glömde bort det...

Men de svälter förhoppningsvis inte ihjäl för det.

Än.


En låt till dig Stina som gillar vår musiksmak!   

Den här gillar både jag, Pontus och framförallt Tim very much!


Hästarna och jag har mest pratat på håll idag men det ska det bli ändring på när jag tar in dem.

Om ni ställer ut en storbal i hagen till era hästar, hur länge räcker den och hur många hästar isåfall?

Min var på ca 280 kg och den räcker nog till nästa helg, med lite flyt och tur ännu en vecka...

Det var igår tre veckor sedan jag hämtade den.

Slår jag ut hur mycket som gått åt om den räcker i en vecka till (fyra veckor sammanlagt) så blir det ca 10 kg/ dag.

Då är det en shettis, en fölunge som äter lite grann och en arab som ger di.

Känns inte så där jättemycket eller vad tycker ni?

Jag har varit ganska noga med att försöka se till att de inte trampar ner i onödan och tycker att det har gått ganska så bra faktiskt.


Tack och hej leverpastej!

Av Ann - 24 oktober 2010 10:30

Idag är jag lite mindre pmsig, det kan bero på att jag just nu är helt ensam och inte har någon att reta mig på...

Skulle  jag vänta på att jag blir helt trevlig innan jag skriver ett inlägg så skulle ni få vänta lääääänge!  


Självklart hjälpte det att komma ut och snusa lite hästlukt och få en och annan hästpuss igår.

Men jag tror att de kände på sig att jag var grinig för inte kom Mellis och Merlin när jag ropade den här gången inte...

Nej, de traskade glatt ut på min gräsmatta!

Så jag fick vackert ta mig dit för att hämta dem, och när jag väl kom dit så nästan hörde jag hur Mellis suckade och så gick hon till stallet.

Väl där inne så mös jag lite med dem och tog Merlins hovar.

Han är så duktig nu, lyfter själv när han vet att jag vill ha hoven.

Tur jag har dem att lugna mitt sinne!


Idag har jag bara några saker på min lista:


* Jag ska sätta upp hyllor i Tims rum

  

inte de vackraste hyllor kanske men de fyller sin funktion,

och är de inte så snygga så matchar de resten av huset med så...   


* och jag ska rulla och göra köttbullar av 2.5 kg köttfärs


  


och

* jag ska sätta upp fågelbordet och duka upp åt fåglarna


De projekten är det som gäller idag och jag hoppas att jag ska få det gjort.

Hyllorna ska upp nu medans gubben är i  garaget.

Vill inte att han ska stå och titta och sucka när jag sätter upp dem och jag har tänkt att jag ska fixa det själv.

För hur svårt kan det vara att sätta upp några hyllor egentligen?

För en som har tummen i armhålan, så kanske ganska svårt, men nu rlåkar det vara så att jag tycker att det verkar ganska enkelt så... nu ska det ske!


Så tjingeling så länge!




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards