Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Ann - 19 oktober 2010 19:13

Så har man badat igen då.

Får väl erkänna att det var ganska skönt ändå, jag var rätt frusen av det träliga vädret.

Tim simmade   flera längder i 25m bassängen och var jätteduktig och Pontus och jag hängde med så gott vi kunde.

Vid 16 snåret så är det babysim i varma bassängen, bägge mina pojkar var vääääldigt facinerade av de små liven.

Stod och bara tittade och tittade på dem så jag fick påminna dem om att komma till duschen.

Och jag har redan gjort klart för dem att någon mer bebis, DET blir det INTE!


Och duschen är ju bara en sån där grej... Tim är nog på gränsen för att ha inne hos mig i tjejernas omklädningsrum nu.

Han vägrar ta av sig badbyxorna, och när jag väl får av dem så står han med dem framförsig så fort någon kommer in i duschen.

Det är ganska svårt att tvätta sig i den ställningen...

Men... jag tycker 7 år är lite litet för att vara inne i herrarnas omklädningsrum själv... eller hur?


Hur som helst så överlevde jag badet även denna gång konstigt nog och ser (inte) fram emot nästa tisdag...


Men hör och häpna, när vi kom ut från badet, då lös solen!   


 

Så när vi kom hem så låg dimman över hagen hemma...

och som vanligt så var det ju finare i verkligheten än på mitt kort...


Men, när jag såg solen så kände jag mig genast på mycket bättre humör!

Eller var det för att badet var avklarat för den här veckan kanske?

Sol eller inte, hästarna gick inte ut ändå... de har stått i regnskyddet hela dagen... måste vara väldans trevligt där!


Nu har jag ätit så jag är mätt och belåten, barnen läser med gubben, disken är undan plockad och tvätten hängd... vad ska man göra då tro?

Kanske slappa lite framför dumburken?

Eller plugga lite?

Nej, plugga går bort direkt, men jag är lite sugen på någonting gott... kanske man skulle göra någon sorts kaloribomb att moffa i sig nu när jag ändå rört lite på mig på badet?

För det vore väl synd om man skulle råka tappa några hekto..!?


Fast höstrusk eller inte... nog sjutton är det mysigt när man hör regnet utanför, tänder lite ljus och bara är... fast bra kan ju alltid göras bättre, så för att maximera mysfaktorn skulle man ju behöva kunna tända en brasa förståss..!


Vi skulle kunna ta och tända på vårt gamla köksbord, det ser ändå inte mycket ut för världen..!    


Nej, soffan kallar, måste lägga mig där före gubben kommer, så det är jag som håller i dosan!


Tjing tjing!


Av Ann - 19 oktober 2010 10:52

sa tummetott

ja me, sa slickepott

vi tittar i skafferit, sa långeman

det går inte, sa gullebrann, för lillavickevire skvallrar!


Men jag ÄR verkligen hungrig..!


  Och så här glad skulle jag bli om någon kom med mat till mig!


Någon?

Av Ann - 19 oktober 2010 07:45

Regn och rusk, sån här höst vill jag inte ha! *muttrar*

Jag vill ha soliga, klara, fina höstdagar och hellre kallt än regn och blåst..!

Det här suger...

Nu är det snart bara en vecka kvar tills vi ställer om klockan till vintertid, då blir det ännu mörkare, men för att se det positiva i det hela, så går ju tiden fort och det är snart vår igen!

För vänta bara, rätt var det är så är det jul och då har man ändå inte hunnit köpa alla julklappar, städat, bakat pepparkakor utan fått köpa färdiga, och allt annat som ska vara gjort i tid, utan springer hysteriskt dagarna innan och allt är slut.

Jag vet, för ni vet, been there done that... (jisses försökte mig på utrikeska!)


Hur som haver, idag ska jag ta mig an mounttvättberg som har börjat ta över huset igen samt lästa i avhandlingen (igen) och försöka förstå alla begrepp och Vygotskijs teori...

Lät inte det kul..?


I eftermiddag ska jag återigen ta mig och min barbamammakropp till badhuset och bada med barnen.

Tim satt och klappade mig på magen imorse och sa: din mage känns som deg mamma.

Jag blängde väl på honom för han fortsatte med att säga att: men den är väldigt mjuk...

Jag vet inte hur jag ska tolka det men jag antar att han menade det som något positivt.

(han vet väl att risken för att badet uteblir annars är överhängande..!)


Själv har jag väldigt svårt att se det positiva med att ha en mjuk degmage, men tydligen så stör den mig inte tillräckligt för att göra något radikalt åt det..?

Fast det stör mig faktiskt så mycket att jag tycker att den enklaste åtgärd där är att skippa att exponera sig på badet...


Jag avslutar mitt morgongnäll med att visa kort på Hilma som redan börjat med julförberedelserna genom att börja bära rött, glömde visst visa det igår...


  

Vi får väl se hur länge det täcket får vara helt... kan man spraya på stop å väx annars på hela täcket så Merlin tycker att det smakar äckligt?

Vore inte det bra om han lärde sig nu att täcken ska man inte bita och dra i?!  


Godförmiddag!






Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards