Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Godmorgon världen!

Av Ann - 18 oktober 2010 08:18

Är faktiskt på ett riktigt bra humör idag också.


Trots att jag har fått en ny utsikt från mitt vardagsrumsfönster...


  

Fint va? Det är först en byggställning som stått där ett tag, men sedan har mannen lite fiffigt ställt pellets"burken" precis utanför fönstret...

Nu blev ni avundsjuka va?


Annars idag så ska jag till Evelina och plugga.

Vi ska titta på tre (tror jag) UR filmer och gå till bibblan och intervjua och titta hur barnavdelningen ser ut.

Passar väldigt bra för jag blir av med elen här klockan 09-11 fick jag en lapp om förra veckan.

Och att plugga eller ens vara här hemma då är nog ingen hit eftersom jag behöver datorn för att plugga och när han ställer saker framför alla fönster så blir det inte speciellt ljust här inne, trots dagsljuset...


Dagens morgonbilder

  

Alla står och äter morgonhö

Det är mörkt nu när de kommer ut.

  

Merlin kan bara inte låta bli att bita i Hilma...


Hur länge är era hästar ute på dagarna?

Ni som tar in alltså.

Mina kommer nästan alltid ut vid 07 på morgonen och in mellan 21-22 på kvällen. Kraftfoder morgon och kväll, fri tillgång på hö hela dagen och Mellis får även ca 7 kg hösilage på kvällen inne medans Hilma bara får en tuss hö.

De står på halm inne så hon kan alltid tugga i sig lite halm om hon blir hungrig.

Vilket hon inte verkar vara.

Jag vill nämnligen ha mina hästar ute så mycket som möjligt, men jag tycker ändå om att ta in dem.

När jag tränade som mest med Mellis (för hundra år sedan känns det som) fick hon alltid komma in redan vid 15-16 på dagarna och äta krafftfoder även på eftermiddagen när hon kom in.

Hon är inte en speciellt lättfödd häst när hon tränas...

Vad tiden går fort... jag köpte Mellis -00 som 7-åring och nu fyller hon 18 i februari... Hilma blir 16 i juni och de har gått ihop sedan -00 med några korta uppehåll.

Inte konstigt egentligen att de är som ler och långhalm.

Blev jag lite nostalgisk där ett tag..!


Liten   prinsbus

  

Visst syns det att han har mörknat?


Godmorgon!


 
 
Stina

Stina

18 oktober 2010 10:42

Ja, den utsikten var verkligen nåt att bli avis på. Du är en lyckligt lottad kvinna Ann !

Mina hästar kommer ut mellan 6-8 på morgonen och in mellan 20-22 på kvällen.
Vill oxå ha dom ute så mycket som möjligt.

Kalasfin bild på Merlin där den sista.
Förstår att du blir lite nostalgisk ... du måste ha många fina minnen efter alla dessa år tillsammans med dina hästar !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2010 13:58

Många fina och mindre fina har det blivit!

 
Viveca

Viveca

18 oktober 2010 10:49

Är inte avundsjuk på utsikten;) Själv har jag tre stycken presenningar som just nu fladdrar utanför kökfönstret. De har delvis släppt från utbygget i blåsten och M är på resjobb hela veckan...Får se om jag får fast dem eller om jag får sova med öronproppar;) Förresten så kunde jag inte ta bort dín E-postadress från din kommentar, därav publicerade jag inte kommentaren, så du vet varför:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

18 oktober 2010 13:59

Då har du också fin utsikt med andra ord! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards