Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Man kan inte vara på topp jämt... eller hur är det man säger?

Av Ann - 19 oktober 2010 07:45

Regn och rusk, sån här höst vill jag inte ha! *muttrar*

Jag vill ha soliga, klara, fina höstdagar och hellre kallt än regn och blåst..!

Det här suger...

Nu är det snart bara en vecka kvar tills vi ställer om klockan till vintertid, då blir det ännu mörkare, men för att se det positiva i det hela, så går ju tiden fort och det är snart vår igen!

För vänta bara, rätt var det är så är det jul och då har man ändå inte hunnit köpa alla julklappar, städat, bakat pepparkakor utan fått köpa färdiga, och allt annat som ska vara gjort i tid, utan springer hysteriskt dagarna innan och allt är slut.

Jag vet, för ni vet, been there done that... (jisses försökte mig på utrikeska!)


Hur som haver, idag ska jag ta mig an mounttvättberg som har börjat ta över huset igen samt lästa i avhandlingen (igen) och försöka förstå alla begrepp och Vygotskijs teori...

Lät inte det kul..?


I eftermiddag ska jag återigen ta mig och min barbamammakropp till badhuset och bada med barnen.

Tim satt och klappade mig på magen imorse och sa: din mage känns som deg mamma.

Jag blängde väl på honom för han fortsatte med att säga att: men den är väldigt mjuk...

Jag vet inte hur jag ska tolka det men jag antar att han menade det som något positivt.

(han vet väl att risken för att badet uteblir annars är överhängande..!)


Själv har jag väldigt svårt att se det positiva med att ha en mjuk degmage, men tydligen så stör den mig inte tillräckligt för att göra något radikalt åt det..?

Fast det stör mig faktiskt så mycket att jag tycker att den enklaste åtgärd där är att skippa att exponera sig på badet...


Jag avslutar mitt morgongnäll med att visa kort på Hilma som redan börjat med julförberedelserna genom att börja bära rött, glömde visst visa det igår...


  

Vi får väl se hur länge det täcket får vara helt... kan man spraya på stop å väx annars på hela täcket så Merlin tycker att det smakar äckligt?

Vore inte det bra om han lärde sig nu att täcken ska man inte bita och dra i?!  


Godförmiddag!






 
 
Kicki

Kicki

19 oktober 2010 09:57

nä idag är det inte nå trevligt väder här heller...
vete 17 hur man kan få ungarna låta bli att bita i täcken..men det finns ju nå sprej har jag för mig.

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

19 oktober 2010 10:41

Alla tips på sprayer mottages tacksamt! ;) och andra tips med för den delen!

 
Stina

Stina

19 oktober 2010 10:01

Så söt hon var i sitt lilla röda =)

Jag använder antibit på mina täcken, Vincent finner dom annars helt oemotståndliga.
Det hjälper faktiskt riktigt bra, inte till 100%, men nästan =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

19 oktober 2010 10:39

Antibit, är det någon sorts spray eller nåt? Har aldrig tidigare haft de problemen (och vet väl egentligen inte om jag har det nu heller, men kan ju ana...) så jag har ingen aning om vad som finns?

 
Stina

Stina

19 oktober 2010 11:05

Ja, det är en spray man sprayar på. Jag tror jag har från Renons köpt på Hööks. FInns många olika märken så man får prova sig fram till vad som funkar bäst.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

19 oktober 2010 11:13

Tack!
Ska kolla det när jag åker och köper bollen! :)

 
Carin

Carin

19 oktober 2010 12:03

Degmage har vi allihop... Frågan är bara om hur lång jäsningsprocess ;-) med en snygg baddräkt och vetskapen om hur härligt vattnet är så går det ändå. *avis* Här finns inte tid till badhusbesök :-( Hälsa vattnet!

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

19 oktober 2010 12:23

Ska jag göra!
Det är inte så farligt att bada just, mer när man ska i och upp... känns lite jobbigt men det är bara att bita ihop, eller göra nåt åt det! ;)

 
Carin

Carin

19 oktober 2010 16:52

Men vi är vackra! Försöker intala mig själv att jag har värsta superkroppen med min strumpa *asg* fast den kan jag ju inte ha i vattnet... Vad hände med badmode a´la 1902? *ASG*

Från det ena till det andra! Sprayen som Stina nämner är kalasäcklig (enligt hästarna ivf). Värt ett försök även om den kostar lite. Har för mig man även kan praya på sånt som stolpar och "inneträdetaljer" som hästarna helst inte ska tugga på. Unghästar har ju en benägenhet att smaka på ALLT... Även vuxna hästar :S Har ett "oralbarn" som trots sina 8 år ska ha allt i munnen... Inte bita, bara smaka...

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

19 oktober 2010 17:24

Ska nog skaffa mig den där strumpan... har man bara den?
Typ inga trosor heller?
För man ska väl ha den hela dagarna eller?
Då behöver man väl flera..?
=D
Ska kolla det där med sprayen, men ska först se hur intensiv han blir!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards