Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

PMShäxan taggar ner

Av Ann - 24 oktober 2010 10:30

Idag är jag lite mindre pmsig, det kan bero på att jag just nu är helt ensam och inte har någon att reta mig på...

Skulle  jag vänta på att jag blir helt trevlig innan jag skriver ett inlägg så skulle ni få vänta lääääänge!  


Självklart hjälpte det att komma ut och snusa lite hästlukt och få en och annan hästpuss igår.

Men jag tror att de kände på sig att jag var grinig för inte kom Mellis och Merlin när jag ropade den här gången inte...

Nej, de traskade glatt ut på min gräsmatta!

Så jag fick vackert ta mig dit för att hämta dem, och när jag väl kom dit så nästan hörde jag hur Mellis suckade och så gick hon till stallet.

Väl där inne så mös jag lite med dem och tog Merlins hovar.

Han är så duktig nu, lyfter själv när han vet att jag vill ha hoven.

Tur jag har dem att lugna mitt sinne!


Idag har jag bara några saker på min lista:


* Jag ska sätta upp hyllor i Tims rum

  

inte de vackraste hyllor kanske men de fyller sin funktion,

och är de inte så snygga så matchar de resten av huset med så...   


* och jag ska rulla och göra köttbullar av 2.5 kg köttfärs


  


och

* jag ska sätta upp fågelbordet och duka upp åt fåglarna


De projekten är det som gäller idag och jag hoppas att jag ska få det gjort.

Hyllorna ska upp nu medans gubben är i  garaget.

Vill inte att han ska stå och titta och sucka när jag sätter upp dem och jag har tänkt att jag ska fixa det själv.

För hur svårt kan det vara att sätta upp några hyllor egentligen?

För en som har tummen i armhålan, så kanske ganska svårt, men nu rlåkar det vara så att jag tycker att det verkar ganska enkelt så... nu ska det ske!


Så tjingeling så länge!




 
 
Ingen bild

Gabbis

24 oktober 2010 12:27

Skulle inte kunna tänka mig dig som sur pms-häxa...hoppas du blev lite gladare av att du fick lite skorstensbeslag levererat idag ;)

Ann

24 oktober 2010 13:21

Japp, hans besök hjälpte mitt humör avsevärt med tanke på att (o)händiga jag höll på att sätta upp en hylla... jag har nästan satt upp den själv, fråga honom! ;) Tror han var riktigt imponerad av mig... eller inte... :)

 
Kicki

Kicki

24 oktober 2010 16:58

wohoooo roliga projekt ju! ja kanske inte köttbullerullande men det andra =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

24 oktober 2010 18:59

Har inget emot att göra köttbullar faktiskt och måste nog erkänna att jag avskyr allt som jag måste ha verktyg till... är hopplöst oteknisk och kan bara inte hantera verktyg... men det är kul när det är klart! :)

 
Stina

Stina

24 oktober 2010 17:46

Jag säger bara mamma Scan !!

Märks det att jag hatar att laga mat ??
Barnen fick sin favoriträtt idag : makaronilåda och sedan pannacotta till efterrätt för att "hotta upp" det hela lite ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

24 oktober 2010 18:57

pontus.(skrivet av P) tim är bäst! (skrivet av T)
De ville svara dig!

Jag älskar att laga mat, kanske inte varje lunch men oftast!
Makaronilåda är inte så tokigt och pannacotta har jag aldrig ätit tror jag men det såg lite ut som den efterätt jag åt med mina klasskamrater och den var smarrig! (googlade)

 
Rebecca

Rebecca

24 oktober 2010 20:04

Hej grabbar =)

Fint ni har fått i rummet !

http://bellabecca.zoomin.com

Ann

24 oktober 2010 20:24

Är det du Stina? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards