Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Hur svårt kan det vara?

Av Ann - 24 oktober 2010 19:28

Ja gissa det ni, hur svårt kan det vara att sätta upp en hylla..?


Efter mer än en timme och med x antal repor och hack i tapeten, 3 hmmm extra skruvhål i väggen och säkert jättebulor i min skalle efter att jag tappat hyllorna x antal gånger i huvudet och kanske liiiite lite hemlig hjälp så sitter nu hyllorna där de ska.

Fattar ni hur många gånger jag fick gå ner ifrån sängen och hämta hammare, skruvar och annat som jag tappat och det åkte ner i Pontus säng...

Om Ponuts skulle hört mig när jag höll på så skulle han ha sagt: oj nu är mamma arg för jag hörde att hon svärde!

Dessutom så höll jag på med mina köttbullar samtidigt.

Jag är väl kvinna och kan hålla på med två saker samtidigt... typ...


  

Så blidde det och Tim är supernöjd!


Annars så har jag inte gjort så mycket annat än att letat bilder på mina gamla hästar, som jag tänkt scanna in och visa, skrivit ut kort som jag har ramat in och ska hänga upp på väggen och förståss glömt att fixa åt fåglarna.

Det är inte det att jag inte hann, mer att jag faktiskt glömde bort det...

Men de svälter förhoppningsvis inte ihjäl för det.

Än.


En låt till dig Stina som gillar vår musiksmak!   

Den här gillar både jag, Pontus och framförallt Tim very much!


Hästarna och jag har mest pratat på håll idag men det ska det bli ändring på när jag tar in dem.

Om ni ställer ut en storbal i hagen till era hästar, hur länge räcker den och hur många hästar isåfall?

Min var på ca 280 kg och den räcker nog till nästa helg, med lite flyt och tur ännu en vecka...

Det var igår tre veckor sedan jag hämtade den.

Slår jag ut hur mycket som gått åt om den räcker i en vecka till (fyra veckor sammanlagt) så blir det ca 10 kg/ dag.

Då är det en shettis, en fölunge som äter lite grann och en arab som ger di.

Känns inte så där jättemycket eller vad tycker ni?

Jag har varit ganska noga med att försöka se till att de inte trampar ner i onödan och tycker att det har gått ganska så bra faktiskt.


Tack och hej leverpastej!

 
 
Rebecca

Rebecca

24 oktober 2010 20:06

Jamen, sätta upp hyllor är svårt !!!

Dom få ggr jag har försökt så har det blivit ... snett ! Hur kul är det med sneda hyllor ??
Nää,nu överlåter jag det åt gubben.

Imponerad att du fixade det (nästan) själv =)

http://bellabecca.zoomin.com

Ann

24 oktober 2010 20:23

Ja, det var inte lätt, jag ville spöa någon mest hela tiden...
Brukar också överlåta det till gubben men av någon anledning så hade jag bara bestämt mig för att klara det själv!
Att jag sedan egentligen till slut bara skruvade i den första skruven i den första ja du vet järngrejen som man sätter på väggen vet han inte om... jag skruvade ju faktiskt i flera andra skruvar också men det blev så snett så snett så de fick jag skruva ur igen... 4 gånger för att vara exakt... innan jag fick hjälp..!
Men han tror fortfarande att det är jag som gjort allt och jag, jag bara ler!
Ler, ända tills hans kompis talar om för honom att han fick göra nästan allt för jag höll på att få psykbryt! :D

 
Kicki

Kicki

24 oktober 2010 20:31

jippihooo vad bra det blev!
jag ser fram emot att få se "gamla" hästbilder! en scanner skulle man ju ha hrrrmmm
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

24 oktober 2010 20:35

Japp då blir de inte suddigare än de var från början! :)

 
Stina

Stina

24 oktober 2010 22:03

Jaha, jag lyckades även här ser jag !
Kommentaren signerad Rebecca är från mig !
Jag satt vid andra datorn och hon( dottern) var inloggad på sitt konto ... *harkel*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

24 oktober 2010 22:10

Förstod det! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards