Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Tisdag och sol!

Av Ann - 16 november 2010 08:05

Idag är det kallare och sol ute!

Härligt, för det gör humöret mycket bättre   


Idag har jag lite att göra:

* jag ska läsa kap 1-6 & 10 i Småbarnspedagogik (hoppas den är bra... annars bilr det tungt..!)

* jag ska försöka minska på mounttvättberg igen (det eviga kretsloppet)

* jag ska hämta hö (hoppas vädret håller i sig)

* jag ska skriva rent vår "saga" som vi ska gestalta på en förskola imorgon

* damsuga av här hemma (så inte damråtterna anfaller och tar över)

* fixa hästar (som alla andra dagar!)

* försöka få tag i en doktor som vill kännas vid mitt fotproblem (inte det lättaste, blir bara runtskickad..!)


Det är vad jag har tänkt göra idag.


Eftersom höt är slut ute så har jag fått fodra lunch och middag osv.

Det innebar att lilla Hilma har sluppit sin hannibalmask ett par dagar.

Fast om hon får välja så tror jag hon föredrar masken och fri tillgång på mat än utan mask och väldigt lite mat.

Jag hoppas/tror att det är jag som lider mest av den där hemska masken.

Att hon föredrar att kunna gå med de andra på bete och ha tillgång till mat hela tiden än att få stå själv i någon liten hage med bara några få strån som sysselsättning.

Med hjärnan så vet jag att hon mår bäst av att ha masken på sig, eftersom veterinären och jag diskuterat oss fram till det, men ändå känns det hemskt att sätta på den.

Men tittar man på hennes hull så får hon i sig mer än tillräckligt med masken på och hon försöker inte själv komma undan den när den ska på, vare sig det är i hagen eller när hon ska ut.

Men folk som inte vet hur det ligger till tror att hon är farlig...



På torsdag (jag trodde det var imorgon, men jag var visst en dag före...) ska jag förhoppningsvis gå på den här!


Det har jag väntat på väääldigt länge, så Helena, svik mig inte nu!

Vi kan sitta längst bak så du kan resa dig ibland...   


Godmorgon!

 
 
Kicki

Kicki

16 november 2010 10:48

japp, snyggt väder här med! hoppas du hinner njuta av det lite mellan snabeldraken o tvättberget =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

16 november 2010 13:53

Jag var ute en en stund nu för att ge hästarna lite mat, så skönt det var!
Hade kunnat vara ute hela dagen idag tror jag!
Mount tvättberg står tyvärr kvar... och snabeldraken hade ingen lust att komma ut idag..!
Så synd... :)

 
Helena

Helena

16 november 2010 12:41

Jag ska göra mitt bästa för att kurera mig innför detta som vi väntat på så länge, om inte får jah väl ta en styrke tår av någe giftigt, hehe

http://URL

Ann

16 november 2010 13:54

Ta något giftigt och i värsta fall så får vi väl stå! ;)

 
Jossan

Jossan

16 november 2010 16:07

Åh, den vill jag med gå och se!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

16 november 2010 21:33

Jag bara älskar Harry Potter!
Barnen är ganska sura för att de inte får följa med! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards