Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Jag ger inte upp

Av Ann - 3 oktober 2010 19:51

Jag fortsätter med att ta kort på hästar, barn och allt här omkring, tror jag har  hundratals kort nu... och hittills så har jag inte fått just DET kortet... på varken djur eller barn...

Men... jag ger inte upp!


Idag har jag annars röjt lite i hagen för att få hästarna att vara där lite mer.

Jag tycker väl inte att det är super roligt att göra det, men när jag upptäckte att hela min vänsterhand var överfull med myror    som vägrade släppa taget, ja, då blev det verkligen inte min favvosyssla.

Jag slutade med omedelbar verkan.


Annars har det varit full rulle här med Alfred, som Pontus sa: Alfred är min bästa vän i hela världen!

Och jag tog säkert 50 kort på dem när de lekte.

Tillsist så kände de sig förföljda.

Då fick jag sluta...


Men här kommer dagens kort på Merlin, sist, så att de som tröttnat på att titta på samma motiv, men med liiiite olika ställningar, kan hoppa över att kolla!


Dagens tema är: rörelse


Här gjorde han världens bockserie,

och en vacker dag har jag kommit på hur man tar en serie..!


 

Åååå, han travar!


   

Å här med!


 


 


 

Men mamma, han visar ju stjärten..!

Det kan du inte visa! sa Tim, då skäms han!


  '

Trav igen!

Å det här kanske var det mest smickrande kortet av

"travkorten" och ändå är det inte DET kortet...

Hur svårt ska det vara..?


  


Och till sist...

  

ett kort på lillfis med hannibalmasken på!


Tjing tjing, tingeling!


 
 
Kim

Kim

3 oktober 2010 21:10

Jag tröttnar inte på dina bilder, sitter och tittar och ler, gillar Tims kommentar :-)))

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

3 oktober 2010 21:54

Bra att du inte tröttnar för jag är ganska säker på att det blir fler! ;)
Och bägge mina barn brukar kläcka ur sig de mest häpnadsväckande kommentarer ibland...
Så härligt att höra!

 
Stina

Stina

3 oktober 2010 21:42

Snart nog har du fått till Kortet med stort K !
Jag tycker dom var riktigt fina du lagt upp idag iaf ! Ja, du har ju bra modeller förståss ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

3 oktober 2010 21:51

Tack!
Det är bra med uppmuntrande vänner! ;)
Och visst är han en tacksam modell! :)

 
CJE

CJE

4 oktober 2010 19:48

Han är så SNYGG, din bäbis! Jag ångrar att jag inte fotade Tom mer under hans uppväxt. Har bara ett par inramade fölbilder kvar efter ett hårddiskhaveri för 5 år sen. Fortsätt fota! Jag säger som Stina, bilden kommer en dag-bilden med stort B! PS: Du är på god väg :-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

5 oktober 2010 08:28

Ja det där med att ha korten på datorn... OM det händer nåt... katastof!
Så jag har faktiskt bara för ett litet tag sedan lagt över alla bilder både på ett usb minne och brännt över på skivor.
Och det är väl kanske som ni säger, en dag händer det! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards