Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Kommer ni ihåg?

Av Ann - 9 november 2010 08:37

Förra årets snö?


Nu ska det tydligen komma snö idag igen.

Barnen var mycket förväntansfulla när de gluttade på rullgardinen.

Och blev väldigt besvikna.

För inte var det någon snö ute inte...

Jag är mer "orolig" över att snön kommer när jag är i Karlstad.

Inte för att köra i snö utan mer för att jag inte vill missa när Merlin ser snö för första gången...

Hur som helst så kan snön komma nu för jag har gjort min snöförberedelse = plockat undan barnens uteleksaker, tagit in cyklar, (gjorde visserligen inte jag men det är gjort!) fyllt på mat åt fåglarna (så små och äter så mycket... har de en aning om vad fågelmaten kostar?!) och, inte att förglömma, jag har köpt vinterkängor till Pontus och han har overall på sig idag! 

Men ack så synd att jag inte hann med rabatterna...


Jag köpte ett par Vikingkängor till honom i år igen. Dem sprang han inne med hela kvällen igår.

Jag frågade honom varför dessa var så speciella, han hade nämnligen likadana fast mindre förra året.

Och året innan.

Men inte sprang han med dem så där inte.

Jo dessa var extra snygga och sköna, så kan jag ta med dem till dagis imorgon? I en påse?

Va, i en påse?

Ja för jag vill ju inte skita ner dem, då kan jag ju inte ha dem inne!

Behöver jag säga att han hade dem på sig när han gick i morse?


Snön förra vintern...

    



Merlin växer så det knakar.

Snart måste jag byta grimma till honom och det ska bli intressant att se hur han reagerar när grimman måste träs över hans öron.

Han har nämnligen kommit på att öronen behöver man inte  hålla på med.

Han har lite andra ideer också.

Som att när man kommer ut i hagen så ska man stegra sig ett par gånger.

Inte mot mig eller på något sätt provocerande utan mer "jag bara måste stegra mig" och sen kommer han så snällt och jag tar av grimman.

Även bakhovarna har han börjat rycka i när man ska kratsa dem.

Så han är inne i en lite testperiod tror jag minsann!


Hoppsan vilket långt inlägg om typ ingenting..!


Tjing tjing!

 
 
Stina

Stina

9 november 2010 09:53

Här har snön redan kommit, eller kommer för det snöar en hel del !
Ni får nog eran beskärda del under dagen ska du se =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

9 november 2010 10:07

Det får vi nog för det har börjat nu! :)

 
Kicki

Kicki

9 november 2010 10:22

aaaaaaaaah exakt nu kollade jag ut o nu har det börjat snöyra här oxå!! urk!!
en sån vinter som förra året kan man ju hoppas vi slipper iallafall.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

9 november 2010 10:29

Fast jag vill ha snö! :)

 
Ingen bild

Stefan

9 november 2010 19:08

Här har vi en massa snö och vinter däcken åkte på idag :)
hälsn. Stefan, Margareta & Roland

Ann

9 november 2010 22:24

Kul att ni tittar in!
Vi har också fått MASSA snö nu och vinterdäcken satte M på ikväll här också! :)

 
Kim

Kim

9 november 2010 21:45

Nå, fick du se din lilla buses reaktion på snön?

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

9 november 2010 22:22

Reaktion och reaktion... äh den uteblev... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards