Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Söndag är väl vilodagen?

Av Ann - 14 november 2010 20:08

För jag har inte gjort så mycket mer än igår.


Eller något annat/mer kanske jag har gjort förresten..!


Vi började dagen med morgonfika i sängen till gubben, te och pepparkakor blev det. (barnen tycker det är väldigt mysigt att fika i sängen, det gör de varje morgon när de sovit hos morfar)

Och det gav vi inte gubben igår... eller någon annan dag heller för den delen, för det var första gången!

Sedan har jag läst en av mina tidningar, Hästfocus blev det.

Jobbig förmiddag..!


Eftermiddagen ägnade jag åt regnskyddet och att försöka fixa iordning det från all snö som blött ner allt där inne.

Försökte fuskfixa där härom dagen genom att bara strö över halm men den blev ju dyngsur, så idag har jag tagit bort kanske 5 kärror med blöt äcklig halm.

Så kul...

Såg nämnligen igår att Merlin hade lagt sig mitt i höhögen, det enda stället som var rikitigt torrt... och såklart ska mitt     kunna ligga torrt och mina andra     ska ju inte behöva stå i blött där det ska vara torrt!


Fick ju aaaningens dåligt samvete när jag såg honom där i höhögen och att halmen jag lagt in var blandat med den blöta och inte så fräsch längre... man vann inte på att vara lat den här gången heller tydligen...


  

Så visst ser det lite mysigt ut med massa ny halm?

(som inte är blöt...)


Måste fixa högre vägg till regnskyddet för så kan det ju inte vara, att det blåser in snö eller regn där... fast jag har inte märkt att det gjort så förut så det kanske var för att det var snöstorm?

Fast det får ju inte komma in då heller för det är ju då de ska kunna stå torrt och blåsfritt.


Det är inte någon stor hög med hö som är kvar längre.

Förra höbalen räckte i fyra veckor, denna i två... man märker skillnad på hur mycket hö det går åt beroende på vädret.

Så fram med det fina vädret nu!

Hoppas på uppehållsväder imorgon så jag kan hämta en ny storbal till dem.


Försökte få ett kort på Merlin i sin nya hooligangrimma...

  

men som ni ser så var han inte så samarbetsvillig på den fronten.


Hade lite ledövningar med honom idag.

Det gick väl ganska bra, men han var inte jättevillig att gå ifrån mamma idag.

Så vi tog ett steg i taget.   

Vill ju inte att han ska börja tycka det är otrevligt när vi håller på och grejar, han och jag!


Vi, familjen och jag, avslutade dagen med att trycka i oss nybakade scones och titta på... star wars!

Igen...

Tjoho, vad de filmerna är bra!

Eller inte... men båda grabbsen verkligen älskar dem.

De tar fram sina legostarwarsgubbar och ställer upp dem på bordet framför, för tydligen så blir filmen ännu bättre när man samtidigt kan leka och pilla på legogubbarna!


Gokväll!


 
 
Kicki

Kicki

14 november 2010 21:10

star wars regerar!! *bestämma* XD

det e väl klart att det är skönare för dem om det e torrt o fint i regnskyddet, så kasta upp nå extra väggar du =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

14 november 2010 21:18

Jo det hade jag ju tänkt redan innan snöstormen men jag har ju min tumme i armhålan så jag väntar på att gubben eller pappa ska få tid att hjälpa mig..! :)

 
Stina

Stina

14 november 2010 21:59

Låter som en ganska skön söndag ...

Hoppas dom har tid att hjälpa dig med vindskyddet snart, urtrist om det ska blåsa in och bli blött sådär =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

14 november 2010 22:07

Jag hoppas också det, fast det är som sagt första gången som det har blivit så blött och jag hoppas att vi slipper såna snöstormar fler gånger!

Och det var en skön söndag! :)

 
Viveca

Viveca

16 november 2010 09:03

Försökte kommentera häromdagen, men testar igen. Hos oss snöade det också in i uteboxen när det för en gångs skull blåste från ett håll som inte fick det att snöa in genom kattluckan i vardagsrummet...

Funderar på att skaffa såna köldgardiner som Ylle har (kolla hennes blogg) kanske även till kattluckan;-)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

16 november 2010 10:04

Har också haft köldgardiner i tankarna, inte till väggen men till öppningen... men jag tror nog att det räcker med att höja upp väggen. :)
Snöar det in genom kattluckan i vardagsrummet?
Attans...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards